از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور: بخشنامه «تفویض اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده» جهت اجراء به ادارات کل امور مالیاتی سرتاسر کشور ابلاغ شد

دکتر تقوی نژاد

دکتر تقوی نژاد

این بخشنامه در راستای تصویب نامه مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ هیئت وزیران و به منظور حمایت از تولید و تکریم مؤدیان محترم مالیاتی، بنا به اختیار حاصل از ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم، در ارتباط با مؤدیانی که در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده اعم از مالیات عملکرد و مالیات و عوارض ارزش افزوده خود اقدام کنند صادر شده است.
متن کامل این بخشنامه شماره ۲۰۰٫۹۵٫۵ مورخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ از سوی سید کامل تقوی نژاد خطاب بهادارات کل امور مالیاتی سرتاسر کشور ابلاغ شده است به شرح زیر است:
«با عنایت به بند(۱) تصویب نامه شماره ۱۷۱۳۴۳ / ۵۰۵۸۲ مورخ ۱۳۹۴٫۱۲٫۲۶ هیئت محترم وزیران (تصویر پیوست بخشنامه) و با توجه به وضعیت اقتصادی و به منظور حمایت از تولید و تکریم مؤدیان محترم مالیاتی، بنا به اختیار حاصل از ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم، بدین وسیله بخشودگی جرایم قابل بخشش (اعم از جرایم موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات برارزش افزوده) مؤدیانی که در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده اعم از مالیات عملکرد و مالیات و عوارض ارزش افزوده خود اقدام نمایند با رعایت قوانین و مقررات مالیات های مستقیم و مالیات برارزش افزوده و سایر قوانین و مقررات مربوط، به آن اداره کل تفویض می گردد.
بنابراین، در صورتی که هر یک از مؤدیان نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده هر یک از عملکرد، سال یا دوره های مالیاتی خود تا مهلت مقرر تعیین شده اقدام نمایند، با ارائه درخواست بخشودگی جرایم و رعایت مقررات مربوط، جرایم متعلقه قابل بخشودگی می باشد. در ضمن مؤدیانی که قبل از مصوبه مذکور نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام نموده اند درخصوص مانده جرایم متعلقه مشمول این بخشنامه می باشند. بدیهی است پس از مهلت مذکور تفویض اختیارت قبلی حسب مورد ملاک عمل می باشد.
متقضی است ادارات کل امور مالیاتی اطلاع رسانی لازم را به منظور برخورداری مؤدیان محترم مالیاتی از تسهیلات یاد شده به عمل آورند.
۱۳۹۵٫۰۱٫۱۵

سید کامل تقوی نژاد

بخشنامه شماره 900.95.5

بخشنامه شماره ۹۰۰٫۹۵٫۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!