مهدی افضلیان

معامله گری به روش سامورایی شامل محموعه افداماتی می باشد که نتیجه آن کنترل استرس در معاملات و انجام معامله موفق می باشد. معامله گری به روش سامورایی شامل ۶ بخش می باشد که مختصر آن ACTION نام دارد و هر یک از حروف نشان دهنده فعالیتی است که یک سامورایی قبل از مبارزه آن را درک میکند و بر اساس همان پیش زمینه های ذهنی مبارزه میکند. حال معامله گران نیز با استفاده از همین اصول میتوانند معامله کنند. یعنی بپذیرند که در یک معامله چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد و با علم به این موضوع وارد معامله خود شوند و پس از ورود به معامله همه چیز را بپذیرند. در این مقاله شش اصل یک سرمایه گذاری که مشابه فعالیت سامورایی ها می باشد را با هم مرو میکنیم. پس تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

معامله به سبک سامورایی

شش مرحله معامله گری به روش سامورایی ها

مرحله اول : Accept all possible losses before entering the battle

مرحله اول به این معنی است که شما باید قبل از ورود به یک معامله همه زیان های احتمالی موجود در معامله را بپذیرید. سامورایی ها قبل از شروع نبرد یک احتمال را می پذیرند و آن هم مرک می باشد. یعنی با این فکر وارد مبارزه می شوند. این مسئله موجب می شود که در مبارزات خود شجاعت بیشتری داشته باشند و تصمیمات بهتری بگیرند چرا که ترس برای انها موانع ذهنی ایجاد میکند. در معامله گری هم باید همین رویداد را بپذیریم و از ان استفاده کنیم چرا که هر معامله گری قبل از ورود به یک معامله بداند که ممکن است در ان معامله وارد زیان شود و احتمالی را برای زیان و خروج از معامله برای خود در نظر بگیرد و سپس وارد معامله شود.

مرحله دوم : Center yourself in mind, body and spirit

مرحله دوم به این معنی است که تمرکز داشته باشید که شامل ذهنی، روحی و روانی می باشد. سامورایی ها با تمرینات ویژه و خاص خود به داشتن ارتباط بین همه اعضای بدن در هنگام مبارزه اعتقاد دارند. سامورایی ها به داشتن یک ارتباط بین ذهن، روح و روان معروف می باشند و دلیل آن هم استفاده از تکنیک های ارام سازی ذهن است. یک معامله گر هم باید همانند یک سامورایی در هنگام معاملات تمرکز لازم را داشته باشد تا بتواند یک معامله موفق داشته باشد. البته به همین سادگی هم نیست که شما بگویی خوب من در هنگام معامله ذهنی آرام خواهم داشت. بلکه رسیدن به این هدف نیازمند تمرین و تکرار فراوان و به خصوص تجربه در معامله می باشد.

مرحله سوم : Trust your inner skills and intuition

مرحله سوم به این معنی است که به مهارت های خود اعتماد کنید. یک معامله گر زمانی که وارد معامله می شود قاعدتا بر اساس طراحی استراتژی معاملاتی خود وارد معامله شده است و میداند مرحله به مرحله چه کاری را انجام دهد و با توحه به اتفاقات پیش امده چه واکنشی را نشان دهد. یعنی سرمایه گذار در این مرحله به سیستم معاملاتی خود اعتماد کرده و بر اساس ان عمل میکند. اگر طبق سیستم معاملاتی خود باید بفروشد سهم را نیز می فروشد و به دنبال عواملی نیست که نظرش را تحت تاثیر قرار دهد.

مرحله چهارم : Imagine victory clearly

مرحله چهارم معامله گری به روش سامورایی این است که به طور شفاف به فکر موفقیت باشد. برای موفقیت در معامله گری نیاز است که تفکر مثبت داشته باشیم و به این فکر کنیم که قرار است بعد از ورود به معامله سود خوبی کسب کنیم. البته ممکن است در معاملاتی دچار زیان شویم ولی خب بدانید که این هم بخشی از معامله گری است و معامله گری موفق است که برایند معاملات مثبت و رو به بالا داشته باشد و مهم نیست که در برخی از معاملات دجار زیان شود. همین که تفکر مثبتی در معاملات داشته باشیم کفایت میکند که البته این هم با چاشنی دانش و داشتن تجربه معاملاتی است نه صرفا بر اساس بحت و اقبال معامله کردن و صرفا داشتن یک تفکر مثبت در معاملات. پس داشتن استراتژی در معاملات بسیار می تواند در این زمینه کمک کند.

مرحله پنجم : Only exist in the present to conquer fear

مرحله پنجم معامله گری به روش سامورایی این است برای غلبه بر ترس به شرایط حال حاضر خود فکر کنید. ترس بیش از حد موجب می شود که تجزیه و تحلیل ما درست از اب نیاید و یا اینکه معامله ای که بر اساس سیستم معاملاتی خود طراحی کردیم را به زودی رها کنیم. پس بهتر است صرفا متمرکز بر معاملات شویم نه آنچه که فکر میکنیم در اینده ممکن است اتفاق بیفتد. مثالی که در این خصوص میتو.ان زد این است که به جای ترس از پرواز بهتر است به پایان خوش آن و رسیدن به مفصد فکر کنیم.

مرحله ششمNever stop a course of action once you have begun

مرحله ششم به این معنی است که در هنگام شروع فعالیت های خود، آن را متوقف نکنید و همواره ادامه دهید. این جمله بدین معنی می باشد که یا کاری را شروع نکنید و یا اگر شرروع کردید آن را ادامه دهید. اگر برنامه و پلنی برای معاملات خود دارید آن را ادامه دهید. اگر یک سیستم معاملاتی درست و درخور ایجاد کرده اید و از آن تست گرفته اید؛ از آن سیستنم معاملاتی استفاده کنید. دائما به دنبال بهبود عملکرد خود باشید و صرفا به معاملات خود متمرکز شوید تا اینکه به دنبال پول باشید. شش اصل گفته شده که سامورایی ها از آن در جنگ های خود استفاده میکنند نکات کلایدی بسیار مهمی را برای سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذران قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!