تامین اجتماعی

تامین اجتماعی

بیمه بیکاری افراد متاهل و مجرد چگونه محاسبه می‌شود؟ این می‌تواند سوال بسیاری از بیمه‌شدگان مشمول بیمه بیکاری باشد که در پاسخ به این گروه از مخاطبان باید گفت: میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار، معادل ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه فرد بیمه‌شده است. به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، باید افزود: البته به مقرری افراد متاهل یا متکفل، (تا حداکثر چهار نفر از افراد تحت تکفل) به ازاء هر یک از آنها به میزان ۱۰ درصد حداقل دستمزد افزوده خواهد شد، اما در هر حال مجموع دریافتی مقرری بگیر نباید از حداقل دستمزد کمتر و از ۸۰ درصد مزد و حقوق وی بیشتر باشد.

همچنین در این باره که طبق قانون تامین اجتماعی «کمک هزینه ازدواج» به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ باید گفت که بر اساس قانون تامین اجتماعی، کمک هزینه ازدواج به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای شرایط ذیل باشند:

۱ بیمه شده طی پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق بیمه این مدت را پرداخته باشد.

۲ در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد (به جز دوران نظام وظیفه)

۳ ازدواج اول و دائم بوده و در دفاتر رسمی ثبت شده باشد.در مورد نحوه محاسبه «مبلغ کمک هزینه کفن و دفن» نیز می‌توان گفت: مبلع هزینه کفن و دفن معادل حداقل دستمزد مشمول کسر حق بیمه زمان فوت بیمه شده است.

برچسب‌ها: قانون استفاده از بیمه بیکاری, نحوه استفاده از بیمه بیکاری, طول دوره استفاده از بیمه بیکاری, حداکثر زمان استفاده از بیمه بیکاری, سابقه کار جهت استفاده از بیمه بیکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!