اخبار حسابداری ایران | حقوق و دستمزد، مالیات و بیمه،همکاران سیستم,دانلود,اظهارنامه,مدیریت

اخبار حسابداری | حقوق و دستمزد، مالیات و بیمه،همکاران سیستم,دانلود,اظهارنامه,مدیریت

هم‌زمان با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی از ۶۰۰ هزار به ۸۳۳ هزار تومان، معاون سازمان مالیاتی گفت: از خردادماه تسویه‌حساب با کارفرمایان دراین‌خصوص انجام و مابه‌التفاوت دو ماه اول به حساب حقوق بگیران واریز می‌شود.

حسین وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص چگونگی اعمال مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۳۳ هزار تومان در سال جاری، اظهار داشت: مصوبه مجلس از ابتدای سال اعمال می‌شود البته با توجه به بودجه سه دوازدهم قرار شد برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه بر اساس قانون بودجه سال قبل مالیات اخذ شود.

وی گفت: اما بعد از اینکه لایحه بودجه سال جاری در مجلس به تصویب رسید و بعد از آن به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، سازمان مالیاتی “مالیات” ماه‌های قبل را از حساب حقوق بگیران کم می‌کند و اگر مشمول نشدند مابه‌التفاوت را به حساب‌شان واریز می‌کند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه از خردادماه قرار است تسویه‌حساب با کارفرمایان انجام شود، افزود: بر همین اساس مالیات دریافتی فروردین و اردیبهشت ماه از سوی سازمان اصلاح می‌شود و اگر کارفرمایان طلبکار بودند پول را به حساب‌ها برمی‌گردانیم در غیر این‌صورت از ماه‌های بعد کم می‌کنیم.

به‌گزارش تسنیم، قاسم پناهی قائم‌مقام سازمان امور مالیاتی طی روزهای اخیر بعد از مصوبه مجلس مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۳۳ هزار تومان به خبرنگار ما گفت: این معافیت با درآمد پیش‌بینی‌شده برای سال جاری هم‌خوانی ندارد و نیازمند تجدیدنظر است.

پناهی با تأکید بر اینکه سازمان مالیاتی مکلف به اجرای مصوبات مجلس است، گفته بود: بر همین اساس سازمان امور مالیاتی هرچه را در مجلس تصویب شده است به‌طور قطع اجرا خواهد کرد.

وی البته افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق از ۶۰۰ به ۸۳۳ هزار تومان را موجب کاهش تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه دانست و گفت: مالیات بر درآمد شامال مالیات بر حقوق هم می‌شود، ازهمین‌رو ضروری است که مجلس هم‌زمان با افزایش سقف معافیت مالیاتی در خصوص میزان درآمدهای سازمان مالیاتی در سال جاری هم تجدید نظری کند چراکه باید درآمدهای پیش‌بینی‌شده با میزان معافیت مذکور هم‌خوانی داشته باشد.

به‌گزارش تسنیم، در حالی کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۵۲ قانون برنامه پنجم توسعه برای سال ۹۲ را مبلغ ۷٫۲ میلیون تومان در یک سال و ۶۰۰ هزار تومان در هر ماه تعیین کرده بود، که نمایندگان در جلسه علنی صبح روز چهارشنبه هفته گذشته، با پیشنهاد افزایش این سقف به ۱۰ میلیون تومان در سال و ۸۳۳ هزار تومان در یک ماه با دوسوم آرا موافقت کردند.

بنابراین در سال جاری حقوق کارمندان و کارگران زیر ۸۳۳ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!