۲۱greatwayswoman

۲۱ روش مؤثر برای آشنایی با زن دلخواه – برایان تریسی

دوران بسیار خوبی برای زندگی است. هیچ­گاه به اندازه ­­ی امروز فرصت موفقیت و خوشبختی برای این تعداد از افرادی که الان هستند، وجود نداشته است. در عین حال، مهمترین تصمیم زندگی­تان این است که با چه کسی ازدواج کنید و صاحب زندگی و خانواده شوید. تصمیم گیری درست در این زمینه، بیشتر از هر عامل دیگری بر خوشبختی­تان تاثیر می­گذارد.

برایان تریسی ازدواج سعادتمندانه ­ای با همسرش باربارا داشته و چهار فرزند فوق ­العاده دارد: دو پسر و دو دختر. برایان تریسی تا پیش از ازدواج در سن ۳۵ سالگی، به بیش از هشتاد کشور سفر کرد و در آنها مشغول به کار شد، او سال­های زیادی را صرف مطالعه­ ی روابط عاشقانه کرده و به هزاران نفر آموزش داده که چگونه با بانوی رویاهایشان آشنا شوند و با او ازدواج کنند.

روابط عاشقانه در زندگی­تان، در احساسی که درباره­ی خودتان دارید و چگونگی برقراری ارتباط با دیگران اهمیت زیادی دارد. خبر خوب این است که می­توانید یاد بگیرید که چگونه برای دیگران جذاب ­تر، جالب ­تر، دوست داشتنی ­تر و خواستنی ­تر از حدی شوید که تا به حال فکر می­کردید امکان پذیر باشد.

هنگامی که این راهبردهای عالی را یاد بگیرید و به کار ببندید، زندگی عاشقانه ­تان برای همیشه تغییر خواهد کرد.

هر ساله صدها هزار و حتی میلیون­ها مرد با زن ایده ­آل­ شان آشنا می ­شوند و ازدواج می­کنند. برخلاف آنچه که می­خوانید، اکثر مردها بقیه زندگیشان را با خوشبختی تا آخر عمر با همان تک زن دلخواهشان زندگی می­کنند و هیچ تصمیم دیگری به اندازه پیدا کردن، عاشق شدن و ازدواج با زن ایده ال­تان روی سلامتی بلند مدت، خوشبختی و موفقیت­ تان در زندگی تأثیر ندارد. خبر خوب این است که آنچه که صدها، هزارها و میلیون­ها از مردان دیگر انجام داده ­اند و هر روز دارند انجام می ­دهند شما هم به خوبی می­ توانید انجام دهید اگر که فقط یاد بگیرید چطور. قانون مسلم سرنوشت بشری، قانون علت و معلول است. این قانون اولین بار توسط فیلسوفان قدیمی یونان به طور مفصل بیان شد و هر آنچه که امروز انجام می ­دهیم را در بر
می­گیرد. این قانون می­گوید که علتی برای هر معلولی وجود دارد، دلیلی برای هر چیزی که رخ می ­دهد. این قانون می­گوید که موفقیت، شادی و عشق قابل پیش بینی هستند. آنها تصادفی یا اتفاقی نیستند، قانون علت و معلول تفسیری از قانون کشت و درو یا قانون عمل و عکس العمل است که بیان می­کند اگر کارهای معینی را از راه مشخصی انجام دهید، نتایج مشخصی خواهید گرفت. وقتی که ۲۱ قدم این برنامه را انجام می­ دهید، کیفیت زندگی عاشقانه و روابط­ تان با زنان به طور کامل تغییر خواهد کرد. با زن دلخواهتان آشنا و ازدواج خواهید کرد. من زندگیم را با مزایای کمی شروع کردم. دبیرستان را تمام نکردم. من سفر کردم و سالها کارگری می­کردم. من تا ۳۵ سالگی مجرد بودم تا اینکه با به کار بردن ایده­ هایی که در این مقاله درباره آن صحبت خواهم کرد، با بانوی رویاهایم آشنا شدم و ازدواج کردم. ما حالا در خانه قشنگی در زمین گلفی در سن دیگو زندگی می­کنیم و چهار فرزند زیبا داریم و من بیشترین موفقیت و خوشبختی در
زندگی­ام را مدیون پیدا کردن زن مناسب برای خودم می­ دانم و شما هم می ­توانید شاید بهترین قاعده ­ای که تا به حال کشف شده این است: شما آن کسی می­ شوید که بیشتر اوقات به آن فکر می­کنید. افکار شما، عملکرد و احساس شما را تعیین می ­کنند. عملکرد و احساس شما اتفاقاتی که برای­تان می ­افتد را تعیین می­کنند. برای همین است که وقتی طرز فکرتان را تغییر می­دهید، در اصل زندگی­تان را تغییر داده ­اید. دنیای بیرونی شما آینه ­ای است که دنیای درونی ­تان را بازتاب می­کند. شما هستید که افراد و شرایط را با افکار غالب­تان به زندگیتان جذب می­کنید. در حقیقت آنچه را که می بینید باور نمی­کنید بلکه آنچه را که باور دارید، می ­بینید.

شاید مهمترین بسط قانون علت و معلول این است که افکار، علت و شرایط، معلول هستند. افکار شما، علت هستند و شرایط زندگی شما نتیجه ی آن علت­ها هستند. افکار شما، علت ­های اولیه­ ی همه ­ی اتفاقاتی است که در زندگی برای­ تان پیش می ­آید. اگر می­خواهید چیزی را در زندگیتان تغییر دهید باید در درجه ی اول افکاری را که آنها را فعال می­کنند، تغییر دهید. خصوصاً اگر می­خواهید با زن دلخواهتان آشنا شوید و ازدواج کنید باید افکار درون­ تان را تغییر دهید تا مطمئن شوید که اهداف­تان از توازن، خوشبختی و عشق در بیرون چیست. ۲۱ قدم یا ۲۱ ایده عالی وجود دارد که می ­توانید انجام دهید که هر یک از آنها می ­تواند به کلی زندگیتان را تغییر دهد. من این ایده­ ها را با هزاران مرد در سمینارهایم طی سالها در میان گذاشته ­ام و داستان ­هایی که از آشنا شدن و ازدواج با زن دلخواهشان شنیدم واقعاً حیرت انگیز بوده است. این ایده ها برای شما نیز کاربرد خواهد داشت البته اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید که امتحانشان کنید. پس اجازه دهید شروع کنیم.

شماره ۱: مشخص کنید که دقیقاً چه می­خواهید

شگفت انگیز است که چه تعداد از مردان زندگی ­شان را طی می­کنند بدون اینکه نظر مشخصی در مورد خصوصیاتی که می­خواهند یک زن داشته باشد، داشته باشند. و بعد دائما متحیر و مایوس هستند که چرا روابط­ شان خوب از آب در نمی ­آید! همین مردان هیچ گاه به ذهن شان خطور نمی­کند که بدون نقشه به کشوری ناشناخته سفر کنند یا بدون لیست خرید به سوپری بروند، اما در بزرگترین حادثه ­ی زندگی خود، که پیدا کردن همسر دلخواه­شان است، با مبهم ­ترین نظر در مورد ویژگی ظاهری همسر آینده ­شان، وقتی بلاخره با او آشنا می ­شوند، ازدواج می­کنند. این کار قطعا برای شما مناسب نیست.

احتمالا اولین و مهم ترین قدمی که در راه آشنایی و ازدواج با زن دلخواه ­تان برمی ­دارید، این است که قلم و کاغذ بردارید و تک تک ویژگی­هایی را که می­خواهید در زن ایده­آل­تان وجود داشته باشد، یادداشت کنید. این همان کاری است ک من شش ماه قبل از ملاقات با همسرم انجام دادم و وقتی با او آشنا شدم، تقریبا در تمام جزئیات با ویژگی­های مورد نظر من مطابقت داشت. اگر از این روش استفاده کنید، قدرت شگفت انگیز آن را خواهید دید.

یک لحظه تصور کنید که قدرتمندترین، زرنگ­ ترین و جذاب­ ترین مرد روی زمین هستید. تصور کنید هر زنی که می ­خواهید را می­ توانید به دست بیاورید البته باید خصوصیات زن دلخواه­ تان کاملا برایتان واضح باشد و بتوانید او را روی کاغذی که پیش روی­ تان است کاملا توصیف کنید. حالا همه خصوصیات و ویژگی­هایی را که زن ایده­ آل­ تان خواهد داشت، بنویسید. تا این مرحله از زندگی آن قدر تجربه کسب کرده­اید که بدانید چه چیزهایی را بیشتر می­خواهید، چه چیزهایی را کمتر می­خواهید و چه چیزهایی را اصلا نمی­خواهید در همسر آینده ­تان وجود داشته باشد، آن را بنویسید.

دوست دارید او چه پیشینه ­ای داشته باشد؟ دوست دارید چه سرگذشت، خانواده و تحصیلاتی داشته باشد؟ به این فکر کنید که می­خواهید چه خلق و خویی داشته باشد؟ می­خواهید چه رفتاری داشته باشد؟ دوست دارید چه ارزش­ ها و محاسنی داشته باشد؟ سپس توضیح دهید که با شما چگونه رفتار خواهد کرد و رفتارش با دوستان، خانواده، همکاران و فرزندان مشترک­ تان چگونه خواهد بود؟ دوست دارید در مقابل مشکلات و سختی­های زندگی چه واکنشی نشان دهد؟ که اتفاقا موضوع بسیار مهمی است. اصول و فلسفه­ ی زندگی و باورهای سیاسی و مذهبی ­اش را شرح دهید. دوست دارید در مورد روابط، خانواده، رابطه­ی جنسی و فعالیت­ های جسمی چه طرز فکری داشته باشد؟ به ویژه مشخص کنید که ظاهرش از لحاظ قد، وزن و حتی رنگ چشم و مو چطور باشد؟

نکته­ی کلیدی دیگر این است که توضیح بدهید دوست دارید اوقات فراغت را با شما چگونه بگذراند؟ عدم توافق در مورد نحوه­ ی گذراندن اوقات فراغت منشأ مهمی برای ایجاد تنش در روابط است. باید از قبل و به ویژه در هنگام ایده ­آل سازی، به این موضوع بپردازید.

معیارهای بالایی را در نظر بگیرید. سی یا چهل مورد یا حتی بیشتر بنویسید. وقتی موارد جدیدی به ذهن­تان می ­رسد که دوست دارید در زن ایده ­آل­تان باشد، آنها را به فهرست­ تان اضافه کنید. به این کار «فرآیند ایده­ آل سازی» گفته می ­شود. تصویر زن ایده ­آل­تان را از ذهن­ تان ایجاد می­کنید و سپس در دنیای خارج شروع می­کنید به جست و جو دنبال فردی که با تصویر آرمانی­تان مطابقت داشته باشد.

نکته­ی جالب این است که به محض این که خواسته ­تان برایتان واضح شد، دقیقاٌ همان نوع زنی را به زندگی ­تان جذب می­کنید که با او به بیشترین خوشبختی می ­رسید. هر مردی که تا به حال به این توصیه­ی من عمل کرده، از اتفاقی که در اثر این توصیه رخ داده، با خوشحالی حیرت کرده و دلشاد شده است. شما هم آن را امتحان کنید.

شماره ۲: نسبت به خود و زندگی­تان نگرش ذهنی مثبتی ایجاد کنید.

از همین امروز تصمیم قاطع بگیرید. در هر کاری که می­کنید، کاملاً خوش بین باشید. یک شخص خوش بین با نگرش ذهنی مثبت معمولاً شوخ طبعی خوبی دارد و این یکی از جذاب ­ترین و محبوب ­ترین ویژگی هایی است که یک مرد از دیدگاه زن می­ تواند داشته باشد.

مایه ­ی دلگرمی است که خوش بینی هم درست مثل بدبینی قابل یادگیری است. اگر بیشتر اوقات همان گونه فکر کنید که خوش بین­ ها فکر می­کنند، می­ توانید یاد بگیرید که خوش بین باشید.

با صد هزار زن و مرد به طور مفصل مصاحبه شده تا مشخص شود چگونه فکر می­کنند و نحوه­ ی تفکرشان چگونه بر زندگی ­شان اثر می­گذارد. محققان در این بررسی دریافته ­اند که خوش بین­ها تفاوت زیادی با افراد معمولی دارند. خوش بین­ ها بیشتر اوقات درباره­ ی چیزهایی که می­خواهند و نحوه­ ی رسیدن به آنها فکر و صحبت می­کنند. شما هم هر چه بیشتر در مورد چیزهایی که می­خواهید فکر و صحبت کنید و هر چه این چیزها برایتان روشن ­تر و واضح ­تر باشد، مثبت­ تر و مطمئن­ تر خواهید بود.

خوش بین­ ها بیشتر اوقات درباره­ ی آینده فکر می­کنند. خوش بین­ ها پیوسته با اشتیاق، منتظر دستاوردهای بزرگ ­تر و بهتر در ماه­ها و سالهای آینده هستند. آنها بیشتر گرایش دارند راه حل گرا باشند نه مشکل گرا. در واقع شما با عادت دادن خودتان به اینکه به جای خود مشکل، به راه حل آن فکر کنید، می توانید در یک لحظه ذهن­تان را از منفی به مثبت برگردانید. حتماً توجه دارید که راه حل­ها، ذاتاً مثبت هستند. وقتی به راه حل­ها فکر می­کنید، خلاق­تر و سازنده­تر می­شوید. هنگامی که درباره­ی راه حل مشکلاتی که در برابرتان است، صحبت و فکر می­کنید، به نظر می­ رسد راه حل­ های خوب بیشتر و بیشتری به ذهن ­تان می­رسد، در نتیجه در زندگی­تان سریع ­تر پیش می­روید و احساس بهتری هم از خودتان پیدا می­کنید.

خوش بین ­ها به جای اینکه تنها واکنش نشان دهند به شدت اهل تحت کنترل در آوردن موقعیت هستند. خوش بین­ها منتظر نمی­مانند که چیزی اتفاق بیفتد، بلکه خودشان آن را ایجاد می­کنند. خوش بین­ها به شکلی غیرمنطقی انتظار موقعیت دارند، در نتیجه حاضرند چیزهای بسیار بیشتری را نسبت به یک فرد معمولی امتحان کنند و مدت بسیار بیشتر نیز پافشاری می­ کنند. به دلیل امتحان کردن چیزهای بیشتر و پافشاری می ­کنند. به دلیل امتحان کردن چیزهای بیشتر و پافشاری طولانی تر، سرانجام به خواسته شان می رسند و همین امر خود باعث می شود خوش بین تر و مثبت تر شوند. این مسئله در ادامه تبدیل به یک چرخه­ ی بازخورد می ­شود که باعث تقویت شده، و آنها را در زندگی بالا و بالاتر می ­برد و این مناسب شماست. تصمیم بگیرید در هر موقعیتی به دنبال جنبه­ ی مثبت بگردید. در هر سختی یا شکستی، دنبال یک درس باارزش بگردید در جست و جوی راهی باشید تا بتوانید از هر سختی و مانعی سودی ببرید. اگر به دنبالش بگردید، حتماً آن را پیدا خواهید کرد.

زنها عاشق این هستند که درکنار مردان مثبت و خوش بینی باشند که معلوم است می دانند چه می خواهند و در زندگی به کجا می روند. هرچه خوش بین تر باشید احتمال بیشتری می رود که یک زن خوش بین را نیز به زندگی تان جذب کنید.

شماره ۳: از هر نظر مثل یک برنده به نظر بیایید

 این درست است که زن ها بسیار احساساتی تر از مردان هستند، اما به شدت هم بصری هستند. یک زن ممکن است فقط بایک نظر یا یک نگاه، عاشق مردی بشود. در زمینه ی روابط، برداشت اول برای همیشه در یاد خواهند ماند.

اکنون که یک توصیف روشن و مکتوب از زن ایده آل تان دارید، باید از خودتان بپرسید که شما باید چطور به نظر بیایید تا چنین زنی را جذب کنید؟ سپس شروع کنید به تغییر ظاهرتان، به هر طریقی که لازم بود.

در جوانی، در مورد درست لباس پوشیدن هیچ اطلاعاتی نداشتم. یادم هست که چگونه زن ها به دلیل لباس هایی که برای خود انتخاب می کردم، به من بی توجهی می کردند یا حتی با دیده ی حقارت به من نگاهی کردند. بعد یک نفر مرا کنار کشید و در مورد نحوه ی لباس پوشیدن درست نصیحتم کرد. این کار او، زندگی ام را تغییر داد. زنگی شما را هم می تواند تغییر دهد.

کتابی در مورد نحوه ی لباس پوشیدن برای موفقیت در کار و زندگی اجتماعی بخرید و شروع کنید به تغییر دادن لباس هایتان بر طبق توصیه های کتاب. زن ها درمورد سبک لباس پوشیدن مردان بسیار حساس هستند. در اطراف تان به مردهایی که تحسین شان می کنید، نگاه کنید. مردانی که موفق، مطمئن و قدرتمند به نظر می آیند. توجه کنید که چطور لباس می پوشند و به خودشان می رسند. به دندان ها و ناخن هایتان نگاه کنید و مطمئن شوید که وقتی به یک خانم لبخند می زنید، طرف مقابل را سر شوق می آورید، نه اینکه دلزده اش کنید. مجله های مد مردان مثل GQ را بخوانید وعکس مردان خوش پوش را نگاه کنید. یک مجموعه ی خوب از لباس ها جمع آوری کنید. قاعده این کار این است که لباس های دو برابر گران تر بخرید و درعوض تعداد لباس هایی را که می خرید نصف کنید. به این ترتیب، لباس هایی خواهید داشت که خیلی به شما می آیند و از پوشیدن شان لذت می برید. اگر می توانید، یک مشاور آراستگی استخدام کنید تا به شما در مورد لباس ها و ظاهرتان مشاوره بدهد.

بخش مهمی از ظاهر شما، عبارت است از تناسب اندام، وزن و سلامت عمومی تان. هرچه زن بهتری را بخواهید جذب کنید، احتمالاً توقعش از ظاهر کلی تان بالاتر خواهد بود. زن ها به شکلی ناخود آگاه جذب مردانی می شوند که شرایط جسمانی خوبی دارند و خوش پوش هستند. اگر درحال حاضر کاری برای تناسب اندام تان انجام نمی دهید، همین امروز شروع کنید. وزن تان را تا حد ایده آل پایین بیاورید. غذاهای عالی و سالم و به مقدار کمتر بخورید. شروع کنید به دست کم سه بار در هفته ورزش کردن. تصمیم بگیرید که بهترین ظاهر ممکن را داشته باشید تا وقتی با زن دلخواه تان آشنا شدید، ناخودآگاه جذب تان شود.

شماره ۴: تورتان را گسترده بیندازید

در آشنا شدن و ازدواج کردن با زن دلخواه تان هم قانون احتمالات صادق است. این قانون در این مورد می گوید: «هرچه در موقعیت های متفاوت بیشتر، به چشم زنان بیشتری بیایید، احتمال اینکه در زمان مناسب با زن مناسب خودتان آشنا شوید، بیشتر می شود.» بنابراین از خودتان بپرسید: «زن ایده آل تان بیشتر احتمال دارد، در زمان کار یا بعد از کار، کجا باشد؟» مثلا اگر زنی با گرایش های مذهبی می خواهید، به طور مرتب در جلسات و فعالیت های کلیسای تان شرکت کنید. یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: «جایی ماهی گیری کنید که ماهی هست». عادت کنید به جاهایی بروید که احتمال پیدا کردن زنی که شما می خواهید، بیشتر باشد.

اگر زنی می خواهید که موفقیت­ گرا باشد، به جاهایی بروید که افراد موفق در دوره ها و سمینارها شرکت می کنند تا خود و زندگی شان را ارتقا دهند. من با همسرم زمانی آشنا شدم که در دوره های شبانه ی یک دانشگاه محلی شرکت می کردم. او نیز در دوره ها شرکت کرده بود تا شایستگی هایش را افزایش دهد تا بتواند فرصت های بیشتری داشته باشد و کیفیت زندگیش را بهتر بکند.

اگر به دنبال کسی می گردید که سالم باشد و اندام متناسبی داشته باشد، در یک باشگاه عضو شوید و در طول هفته و در آخر هفته، بعد از ظهرها تمرین کنید. اینها زمان هایی اند که احتمال ملاقات با فرد ایده آل تان در آنها بیشتر است.

عضو انجمن سیاسی محل زندگی تان شوید و در گردهمایی ها شرکت کنید. خودتان را به دیگران معرفی کنید و در فعالیت های مختلف شرکت کنید. از هر فرصتی استفاده کنید تا به چشم بیشترین تعداد ممکن از زنانی بیایید که خصوصیت های دلخواهتان را دارند. یک شکارچی باشید تا یک مزرعه دار.

زمانی فردی را می شناختم که به شهر جدیدی رفت و هیچ کس را در آنجا نمی شناخت. احساس تنهایی می کرد بنابراین شجاعت خود را جمع کرد و در وسط پیاده رویی شلوغ موضع گرفت. زنانی که از آنجا عبور می کردند را به قهوه دعوت می کرد. بیشتر آنها دعوتش را رد می کردند اما گهگاه یکی بله می گفت. به کافی شاپ که در آن نزدیکی بود می رفتند و صحبت می کردند. شش ماه بعد او ازدواج موفقی با زنی که درخیابان با او آشنا شده بود، داشت. با استفاده از این روش او احتمال آشنایی با زن مورد علاقه اش را به طور چشم گیری افزایش داد. شما نیز می توانید.

شماره ۵: در جامعه و محل کار فعالیت و مشارکت داشته باشید

به طور مداوم و در هر فرصتی، آشنایی های جدید ایجاد کنید. این هم بخش دیگری از گسترده انداختن تور و جست و جو در جای مناسب است. زنی که شما می خواهید با آو آشنا بشوید، کسی است که او هم در زندگی و در اتفاقات اطرافش، فعالیت و مشارکت دارد. یکی از دوستانم برایم تعریف کرد که راهکار ساده ای را در پیش گرفته بود. هر کسی او را برای شرکت در هر مراسم اجتماعی یا نشست کاری دعوت می کرد، می پذیرفت. هرچه که بود اگر دعوتش می کردند، می رفت. در نتیجه افراد بیشتر و بیشتری را شناخت و افراد بیشتر و بیشتری نیز او را شناختند. نه تنها زندگی کاری اش بهبود پیدا کرد، بلکه سرانجام با بانوی آرزوهایش آشنا شد و حالا ازدواج سعادتمندانه ای با هم دارند.

در انجمن کاری یا صنفی تان عضو شوید. دست کم عضو اتاق بازرگانی محلی تان شوید یا به طور مستقل یا از طرف شرکت تان در جلسات شان شرکت کنید. نکته این است: وقتی در انجمن کاری یا صنفی عضو می شوید، مثل بیشتر افرادی برخورد نکنید که تنها در جلسه ها شرکت می کنند و بعد هم به خانه می روند. به جای این کار، یک یا دو کمیته ی انجمن را که مهم هستند، شناسایی کنید و داوطلب خدمت در این کمیته ها بشوید. این کار به نحوی بسیار مثبت، توجه دیگران را به شما جلب خواهد کرد.

با هر کسی آشنا شوید، حدود سیصد نفر دیگر رابه اسم کوچک می شناسد. هرچه با افراد بیشتری آشنایی و همکاری دوستانه داشته باشید، به چشم عده ی بیشتری خواهید آمد.خیلی از مردان در نتیجه ی معرفی شدن توسط کسی که باآنها در یک انجمن کاری یا صنفی همکاری می کرده با زن دلخواه شان آشنا شده اند.

یک راه دیگر برای ایجاد آشنایی بیشتر، فعالیت در انجمن خیریه ی محل است. بهترین افراد در هر جامعه، در فعالیت هایی که برای بهبود همه ی جامعه طراحی شده، شرکت می کنند. این خیریه ها مکانی عالی برای پیدا کردن زنی است که به دنبالش می گردید.

شماره ۶: خوب حرف بزنید و خوب رفتار کنید

زن ها به شدت جذب مردانی می شوند که می توانند درباره ی موضوعات مورد علاقه ی زنان، هوشمندانه حرف بزنید. ارستاتل انسیس در مورد کلید جذابیت اش برای تعداد زیادی از زنان گفت. او تلاش اضافی ای برای تحقق در مورد زنان، شرکت در برنامه های مد و خواندن مجله ی مد زنان کرد. وقتی او با خانم زیبایی آشنا می شد، که اغلب بازیگر یا خواننده ی اپرا بودند، او با اطلاعات کاملش در مورد جزییات مد که برایشان بسیار جذاب بود، آنها را خلع سلاح می کرد. شما نیز می توانید چنین کنید.

بیشتر مردان در مورد چیزهایی صحبت می کنند که مورد علاقه ی خودشان است و تنها در مورد موضوعاتی مطلب می خوانند که ارتباط مستقیمی با کار یا سرگرمی شان داشته باشد، اما شما قرار نیست اینگونه باشید.

نسخه ای از یک مجله ی مخصوص زنان مانند Vogue، Cosmopolitan یا Bazaar بخوانید و هفته ای چند ساعت این مجلات را مطالعه کنید و موضوعات مورد علاقه ی آن نوع زنی که دوست دارید را پیدا کنید. بعد، وقتی با چنین زنی ملاقات کردید، به او بگویید که یکی از این مجله ها را می خواندید و نظرش را درباره ی یک مقاله یا اظهار نظری که به آن برخورده اید، جویا شوید.

زن ها مثل پروانه ای که جذب شمع می شود، به سرعت جذب مردانی می شوند که با آنان علایق مشترکی دارند و چون مردان معدودی این کار را می کنند، در بین مردان اطرافتان متمایز خواهید بود.

شماره ۷: در مورد پول زرنگ باشید

زنان در مورد قدرت یک مرد برای تامین مالی شان، به ویژه پس از ازدواج و بچه دارشدن، بسیار حساس هستند. مردی که در مورد پول زرنگ باشد، بیشتر از مردی که نسبت به پول بی فکر بوده یا مشکلات مالی داشته باشد، برای زنان جذاب است.

زن ها پول پرست نیستند و ترجیح می دهند برای عشق ازدواج کنند، اما یک زن باهوش، مثلی زنی که شما می خواهید در زندگی تان داشته باشید، اگر حق انتخاب داشته باشد، ترجیح می دهد عاشق مردی شود که یا اکنون از نظر مالی موفق باشد یا در آینده موفق خواهد شد.

کلید این امر این است که در تمام عمر، به طور مداوم پول­تان را پس انداز و سرمایه گذاری کنید. قانونش به این سادگی است: «اول به خودتان پول بدهید» به جای اینکه اول خرج کنید و صورت حساب ها و قبض هایتان را بپردازید و سپس باقیمانده­ ی مبلغ را پس انداز کنید، از همان ابتدا، ده درصد حقوقی را که دریافت می­کنید به خودتان بدهید و آن را در یک حساب پس انداز و سرمایه گذاری، کنار بگذارید.

اگر نمی ­توانید ده درصد درآمدتان را پس انداز کنید، با یک درصد درآمدتان شروع کنید و یاد بگیرید با ۹۹ درصد باقیمانده زندگی کنید. وقتی زندگی با ۹۹ درصد برایتان آسان شد، شروع کنید به پس انداز کردن دو درصد و بعد سه، چهار، پنج، الی آخر. این راهکار موثر در زمینه­ ی پس انداز و سرمایه گذاری کردن ده درصد درآمدتان در طول زندگی کاری، با گذشت زمان، شما را ثروتمند خواهد کرد.

هنگامی که درجیب و حساب بانکی ­تان پول دارید، در مقایسه با زمانی که پول ندارید و نگران فیش حقوق ماه آینده­ ی خود یا قسط بعد ماشین ­تان هستید، مرد کاملاً متفاوتی خواهید بود. وقتی در بانک پول داشته باشید، احساس آرامش، اطمینان و قدرت می­کنید؛ در نتیجه یک میدان نیروی پرانرژی در اطراف­ تان ایجاد می­کنید که زنان را به زندگی­تان جذب می­کند. آنها قدرت­تان را احساس می­کنند، دوست دارند پیش­تان باشند و در حضور شما، احساس امنیت و اطمینان بیشتری می­کنند؛ در نتیجه مطابق قانون احتمالات، احتمال آشنا شدن و ازدواج شما با یک زن عالی، بیشتر می ­شود.

شماره ۸: در جست و جوی طرز فکر برنده باشید

احتمالاً عالی ­ترین خصوصیتی که زن دلخواه ­تان می ­تواند داشته باشد این است که بیشتر اوقات، مثبت و بشاش باشد. به دنبال زنی بگردید که مثل خودتان، هم آینده گرا باشد و هم راه حل گرا. و زنی که بیشتر مواقع درباره­ ی این فکر و صحبت کند که به کجا می­ رود و چطور می­ تواند به آنجا برسد. به دنبال زنی بگردید که نسبت به آینده خوش بین و مطمئن باشد. به دنبال زنی بگردید که دارای قدرتی درونی است که از نگرش ذهنی مثبت حاصل می ­شود.

نکته­ ی مهمی در اینجا وجود دارد: افراد عوض نمی شوند. در واقع افراد اگر تحت فشار باشند، مقاومت آنها در برابر تغییر بیشتر هم می ­شود. موفقیت هم افراد را عوض نمی­کند. کسی که به موفقیت می ­رسد، همان اخلاق ­های قبلی­ اش بیش از پیش مستحکم می­شوند. اگر زنی از قبل مثبت و خوش بین باشد، وقتی به موفقیت برسد، که بهتر است به همراه شما باشد، مثبت تر و خوش بین تر از گذشته می شود، اما اگر کسی غرغر و یا ایراد گیر باشد، اگر هم به موفقیت برسد، باز هم تحت فشار بیشتر، غرغر می کند و بیشتر ایراد می گیرد. افراد تغییر نمی کنند.

فردی گفته که تغییر کردن افراد تا اندازه ای شبیه معجزه است؛ یعنی این طور نیست که اتفاق نیفتد، اما نمی توانید روی آن حساب کنید. همانطور که فیلیپ ویلسون در برنامه ی تلویزیونی اش می گفت: «همان چیزی را که می بینید، به دست خواهید آورد.» به دنبال کسی باشید که همین حالا، همان نوع شخصیتی را داشته باشد که در تمام عمرتان از آن راضی باشید. در این مسئله کوتاه نیایید.

شماره ۹: اعتماد به نفس تان را افزایش دهید.

روان شناسان کشف کرده اند که بخش عمده ای از جذابیت تان، مربوط به اعتماد به نفس تان است. هر چه ظاهرتان اعتماد به نفس بیشتری را نشان بدهد، برای کسانی که با شما آشنا می شوند، جذاب تر به نظر خواهید آمد. آنچه می دانیم، این است که خودباوری شما بر اساس اعتماد به نفس شماست. خودباوری تان هم به این صورت تعریف می شود که تا چه اندازه خودتان را دوست دارید. هر چه بیشتر به خودتان علاقه داشته و به خود احترام بگذارید، خود را فردی با ارزش تر و ارزنده تر به حساب می آورید و خود باوری تان بالاتر و اعتماد به نفس تان در برخورد با دیگران بیشتر است. خودباوری شما، هسته ی اصلی شخصیت تان است. میزان خودباوری تان و این که چقدر خودتان را دوست داشته باشید تعیین می کند که چقدر دیگران را دوست دارید و آنها هم در مقابل، چقدر شما را دوست خواهند داشت. هر چه خود را بیشتر دوست داشته باشید، احساس بهتری خواهید داشت و در هر کاری که انجام بدهید، عملکرد بهتری خواهید داشت. هر چه هم بهتر عمل کنید، بیشتر خودتان را دوست خواهید داشت. شاید موثرترین کلماتی که می توانید بارها و بارها برای خودتان تکرار کنید، این باشد: «من خودم را دوست دارم. من خودم را دوست دارم. من خودم را دوست دارم.» هر دفعه می گویید «من خودم را دوست دارم» خودباوری کلی تان بالا می رود و خود و اطرافیانتان را بیشتر دوست خواهید داشت؛ در نتیجه یک میدان پر از انرژی مثبت در اطراف خود ساطع می کنید که زنان مثبت را به زندگی تان جذب می کند. آنها را در سطح ناخودآگاه ذهن شان تحت تاثیر قرار می دهید و می خواهند پیش شما باشند. هر چه برای شما واضح تر باشد که دقیقا چه می خواهید و هر چه مطمئن تر باشید که با زنی مناسب، در زمان مناسب آشنا خواهید شد، به خودتان احترام بیشتری خواهید گذاشت و احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

هر وقت به هر دلیلی احساس تنش یا ناراحتی کردید، می توانید فقط با تکرار دوباره دوباره «من خودم را دوست دارم» آن احساسات منفی را خنثی کنید.

شماره ۱۰: در خود احساس روشن جهت دار بودن ایجاد کنید

در تمام زمینه های زندگی، برای خود هدف تعیین کنید. برای امور مالی، شغل و کار، سلامتی، رشد شخصی و به ویژه روابط تان، هدف تعیین کنید. تصمیم بگیرید که دقیقا می خواهید چه باشید. چه می خواهید داشته باشید و می خواهید چه کاری انجام دهید.

کمتر از ده درصد از بزرگ سالان جامعه ی ما، اهداف روشن و مکتوب دارند و این دسته، معمولا بسیار بیشتر از مجموع افراد دیگر به موفقیت می رسند. هفت قدم ساده برای تعیین هدف و رسیدن به هدف وجود دارد. می توانید آنها را یاد بگیرید و تا آخر عمرتان استفاده کنید. اینکار، تاثیر عمیقی بر اتفاقات زندگی تان خواهد گذاشت. هفت قدم به شرح زیر اند:

۱٫ تصمیم بگیرید دقیقا در زندگی چه می خواهید. بیشتر افراد نمی دانند که دقیقا چه می خواهند و بعد هم همیشه تعجب می کنند که چرا نمی توانند به چیز با ارزشی برسند.

۲٫ آن را به وضوح و با توضیحات کافی بنویسید. فقط در هنگام نوشتن هدف های تان است که آنها را به درستی درک کرده، در ذهن ناخود آگاهتان برنامه ریزی می کنید.

۳٫ مهلت تعیین کنید. اگر هم هدف های تان بزرگ یا بلندمدت بود، برای هر بخش از آن مهلت های فرعی تعیین کنید.

۴٫ هرکاری که باید برای دست یابی به هدف های تان انجام دهید را فهرست کنید و افکارتان را روی کاغذ بیاورید. هر گاه موارد جدیدی به فکرتان می رسد، آنها را به فهرست تان اضافه کنید تا فهرست تان کامل شود.

۵٫ فهرست تان را به شکل یک برنامه، سازمان دهی کنید. فعالیت های موجود در فهرست تان را بر اساس توالی و اولویت مرتب کنید. چه چیزی اهمیت بیشتری دارد؟ چه چیزی اهمیت کمتری دارد؟ همین حالا چه کاری را باید انجام بدهید و چه کاری را می توانید بعدا انجام بدهید؟

۶٫ برای عمل کردن برنامه تان، بلافاصله اقدامی بکنید و کاری انجام بدهید؛ هر کاری که باشد. مهم این است که دست به کار بشوید. امروز و فردا نکنید.

۷٫ شاید مهم ترین قدم این باشد که هر روز کاری بکنید که شما را به سوی مهم ترین هدف تان در آن موقع پیش ببرد. با انجام کاری به صورت روزانه، در خود شتاب و دور ایجاد کنید. همین کار به تنهایی می تواند زندگی تان را دگرگون کند.

در اینجا یک تمرین ساده ی هدف گذاری برای شما وجود دارد که موثرترین تمرینی است که تا به حال دیده ام:

یک برگ کاغذ سفید بردارید و ده هدفی را که می خواهید در دوازده ماه آینده به آنها دست پیدا کنید، بنویسید؛ سپس هدف هایتان را مرور کنید و هدفی را انتخاب کنید که اگر به آن برسید، بزرگ ترین تاثیر را روی زندگی تان خواهد داشت و دور آن یک دایره بکشید. وقتی در مورد هدف شماره ی یک تصمیم خودتان را گرفتید، برایش مهلت تعیین کنید، برنامه بریزید و به برنامه تان عمل کنید. سپس هر روز کاری انجام دهید تا اینکه به آن هدف دست پیدا کنید.

وقتی یک احساس روشن جهت دار بودن داشته باشید، شخصی بسیار قوی تر، نیرومندتر و مطمئن تر می شوید، همه ی شخصیت تان عوض می شود و با سرعتی بسیار بیشتر از گذشته زنان شایسته را به زندگی تان جذب می کنید.

شماره ۱۱: به خود و زندگی تان نظم دهید

 ویژگی های لازم برای مدیریت درست زمان را یاد بگیرید و به کار ببرید. مردی که معلوم است منظم است و کنترل زمان و زندگی اش را در دست دارد، بسیار مطمئن تر و قابل اطمینان تر از کسی است که کار زیادی بر سرش ریخته و بیشتر مواقع خود را به آب و آتش می زند تا عقب نیفتد.

خوشبختانه منظم شدن نسبتا راحت است، به شرطی که انضباط داشته باشید و هر روز به آن پایبند بمانید. پنج قدم ساده برای منظم شدن وجود دارد:

۱٫ قبل از شروع، تمام کارهایی را که باید انجام دهید، فهرست کنید. همیشه از روی یک فهرست کار کنید.

۲٫ برای موارد موجود در فهرست تان اولویت تعیین کنید. تعیین کنید چه چیزی بیشترین اهمیت را دارد و چه چیزی کمترین اهمیت را دارد.

۳٫ با فعالیتی که بیشترین اولویت را دارد، کارتان را شروع کنید. هرگز تسلیم این وسوسه نشوید که اول کارهای کوچک را رفع و رجوع کنم.

۴٫ خودتان را منضبط کنید که قاطعانه روی مهم ترین فعالیت تان تمرکز کنید تا کامل بشود. این عادت برای اتمام کار، به تنهایی، زندگی تان را تغییر خواهد داد.

۵٫ در خودتان احساس اضطرار و تعصب برای عمل ایجاد کنید.به عنوان شخصی شهرت پیدا کنید که کارها را با سرعت و به خوبی انجام می دهد.

وقتی بر زندگی و کارتان تسلط داشته باشید، درباره ی خودتان احساس فوق العاده ای خواهید داشت، احساس خوشحالی و رضایت خواهید کرد و هاله ای از قدرت شخصی در اطراف تان ایجاد می کنید که همه را به سوی شما جذب خواهد کرد. درست مانند عسلی که زنبورها را به خود جذب می کند.

شماره ۱۲: کاری بکنید که او احساس خاص بودن بکند

زنان مخلوقات خارق العاده ای هستید. زندگی درونی شان غنی است و بسیار احساسی تر و شهودی تر از مردان هستند. آنان بسیاری عاطفی و آگاه تر بوده، نسبت به عمل ها و عکس العمل های اطرافشان حساس تر از مردان هستند.

سریع ترین چیزی که می تواند شما را نزد یک زن محبوب کند این است که کارهایی کنید که به او احساس خاص بودن، با ارزش بودن و مهم بودن بدهد. هرچه بیشتر به او احساس خاص بودن بدهید و هر چه بیشتر خودباوری اش را بالا ببرید، درباره ی خودش و بودن با شما احساس بهتری پیدا می کند. برای اینکه زنی عاشق شما شود، هیچ راهی سریع تر از این وجود ندارد که در حضور شما، احساس بسیار خوبی داشته باشد.

برای اینکه به زنی احساس خاص بودن بدهید، چهار کار هست که می توانید هر بار که او را می بینید انجام بدهید:

۱٫ او را همانطور که هست بپذیرید. وقتی او را می بینید، صمیمانه و با محبت به او لبخند بزنید. حتی وقتی پشت تلفن را او صحبت می کنید لبخند بزنید. هر وقت لبخند می زنید، خودباوری او و خودباوری خودتان را افزایش می دهید. هر دو احساس بهتری پیدا می کنید.

۲٫ قدردان باشید. برای هر کار کوچک و بزرگی که برایتان انجام می دهد، بگویید: «متشکرم». به دلیل سر وقت آمدن از او تشکر کنید، به این دلیل که به شما زنگ می زند، تشکر کنید. برایش کارت تبریک بخرید و به او هدیه های کوچک و گل بدهید تا قدردانی تان را نشان داده باشید. شعری که می گوید: «وقتی از کنار صندلی ام گذشتی، دست بکش بر موهایم – چیزهای کوچک، معنای زیادی دارند.» برای زنان چیزهای کوچکی که تشکر و قدردانی را نشان می دهد، باعث می شود که شما را دوست داشته باشند و حتی بیشتر بخواهند پیش تان باشند.

۳٫ سومین کاری که می توانید انجام بدهید، تحسین است. قابلیت هایش را تحسین کنید، خصلت هایش را تحسین کنید، دارایی هایش را تحسین کنید. به ویژه لباس ها و ظاهرش را تحسین کنید. زن ها عاشق این هستند که به آنها گفته شود عالی به نظر می آیند. هر وقت که او را می بینید، به او بگویید که چقدر خوب به نظر می آید و به هیچ وجه از هیچ موردی در ظاهر او ایراد نگیرید، حتی اگر خودش از شما بخواهد.

۴٫ برای هر کاری که می کند یا به موفقیتی که می رسد، نشان بدهید که مورد تایید شماست. هر وقت از او تعریف می کنید، خودباوری اش بالا می رود و احساس می کند خوشبخت تر است. او واژه هایی را دوست دارد که به او احساس خاص بودن و مهم بودن بدهند و کسی را هم که این واژه ها را می گوید، دوست دارد.

هرگاه به طور مرتب به او لبخند بزنید، از او تشکر کنید، از او تعریف کنید و تحسینش کنید، بیشتر و موثرتر از هر رفتار دیگری باعث می شوید که شما را دوست داشته باشد.

شماره ۱۳: خوب گوش دادن را یاد بگیرید

این یکی از قوی ترین مهارت هایی است که می توانید در خودتان ایجاد کنید. بیشتر مردان شنونده های خیلی بدی هستند، به ویژه وقتی که با زنان صحبت می کنند. احتمال اینکه یک مرد در هنگام صحبت یک زن حرف او را قطع کند، ۹۵ درصد بیشتر از مواردی است که یک زن حرف یک مرد را قطع کند! اما اگر تمرین کنید که برای زن زندگی تان شنونده ی خوبی باشید، هم تعجب خواهد کرد و هم خوشحال خواهد شد.

زن ها نیاز ناخود آگاه عمیقی دارند تا افکارشان را برای مردان زندگی شان بیان کنند. زنی که با اشتیاق به حرفش گوش می دهید، تا اندازه ی زیادی عاشق تان شده است. وقتی به حرفش گوش می دهید خودباوری و احساس ارزش فردی اش بالا می رود و احساس خاص بودن و مهم بودن می کند. وجودش سرشار از احساس خوب می شود.

چهار کلید برای گوش دادن موثر، این ها هستند:

۱٫ با توجه کامل به او گوش بدهید و در حرفش نپرید. با آرامش، سکوت و صبر گوش بدهید و هیچ تلاشی برای پاسخ دادن نکنید. حتماً در هنگام گوش دادن، سرتان را به نشانه تایید تکان دهید، لبخند بزنید و موافقت کنید. به جلو خم بشوید و طوری به او نگاه کنید که گویا جالب ترین شخص در تمام دنیا است. این رفتار به قدری تاثیرگذار است که معمولا به آن «جادوی سفید» می گویند، چراکه وقتی آن را به کار بگیرید، او را کاملا مجذوب و محسور می کند.

۲٫ قبل از پاسخ دادن، مکث کنید. چند لحظه وقت صرف کنید تا به حرف هایی که زده بیشتر فکر کنید. این کار به او نشان می دهد که شما حرف هایش را با ارزش و مهم تلقی می کنید و در نتیجه او را هم با ارزش و مهم تلقی می کنید. از سوی دیگر اگر به محض اینکه بخواهند نفس تازه کند حرفش را قطع کنید، با این کار به او می گویید که اصلا توجه نمی کنید و فقط منتظر فرصتی هستید تا حرف خودتان را بزنید.

۳٫ برای روشن تر شدن مطلب، سوال کنید. به جای نصیحت یا توصیه کردن، در مورد حرف هایی که زده سوال بپرسید و او را تشویق کنید که حرف ها و افکارش را بیشتر توضیح بدهد. یکی از بهترین سوال هایی که می توانید بپرسید این است که «منظورت چیست؟» سوال دیگری که می توانید بپرسید این است که: «درباره ی اش چه احساسی داری؟» زن ها عاشق این هستند که راجع به احساس شان در مورد اتفاقات زندگی صحبت کنند و وقتی در مورد احساس شان سوال می کنید احساس بسیار مثبتی نسبت به شما پیدا می کنند.

۴٫ چهارمین کلید گوش دادن این است که چه چیزی را که فرد مقابل گفته، با عبارت و جملات خودتان، دوباره تکرار کنید. حرف او را بازتاب دهید و از او بپرسید: «آیا درست فهمیده ام؟» بدین ترتیب، مطمئن می شود که منظورش را درک کرده اید. سریع ترین راه ایجاد اعتماد و علاقه بین دو نفر، این است که یکی از آن دو، سوال های خوب بپرسد و با اشتیاق به پاسخ ها گوش بدهد.

توجه کامل به طرف مقابل، بهترین شکل تحویل گرفتن دیگران است.هر چه بیشتر و بهتر گوش بدهید، بیشتر دوست تان خواهد داشت و بیشتر می خواهد که با شما حرف بزند و با شما باشد.

شماره ۱۴: بهترین ها را انتظار داشته باشید

نگرش مبتنی بر اطمینان و انتظارات مثبت، نگراش انسان های برنده است. همیشه ازخود و دیگران بهترین ها را انتظار داشته باشید. همیشه نظرتان را در مورد نتایج امور، با عبارتهای مثبت بیان کنید و در مورد آینده با نشاط و خوش بین باشید. این کار، تاثیر بسیار مثبتی بر دیگران دارد.

وقتی از کسی بهترین ها را انتظار داشته باشید، او تقریبا همیشه خودش را بالا می کشد تا به سطح انتظارات شما برساند. وقتی از زنی بهترین ها را انتظار دارید و همیشه به او می گویید که چقدر خوب است و شایستگی چه موفقیت هایی را دارد، این کار تاثیر حیرت آوری بر ذهن و احساساتش می گذارد. در بسیاری از موارد، زندگی زنی تحت تاثیر مردی تکه دائما به او می گوید که به او و توانایی هایش برای داشتن عملکردی عالی و موفق شدن ایمان دارد، تغییر پیدا کرده است. وقتی زن زندگی تان می خواهد به سراغ چیز جدید یا متفاوتی برود، ریسکی بکند یا از محدوده ی آرام خود خارج شود، همیشه از این کلمات استفاده کنید: «تو می توانی، تو می توانی». مثل بیشتر افراد نباشید که مدام دیگران را دلسرد می کنند. شما نباید این گونه باشید. شما در تمام روابط تان به ویژه برای زن زندگی تان، منبع خوش بینی و روحیه دادن هستید. در هر موقعیتی، دنبال یک جنبه ی مثبت بگردید. آزمایش قطعی برای این که روش شود انتظارات شما مثبت است، این است که بتوانیدحتی وقتی به مشکل برخوردید، نکته ی خوبی در آن پیدا کنید. در هر شکست، هر سختی و هر مانعی، دنبال درس باارزشی بگردید. به دنبال چیزی بگردید که بتوانید از آن یاد بگیرید و چیزی کسب کنید. اگر او مشکلی داشت، کمکش کنید تا در آن موقعیت، یک جنبه ی مثبت بیابد و درس باارزشی که ممکن است در این موقعیت وجود داشته باشد را تشخیص بدهد. به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر اعتماد به نفس، خودباوری و عزت نفس او را تقویت کنید، او هم بیشتر شما را دوست خواهد داشت و بیشتر شما را تقویت خواهد کرد.

شماره ۱۵: همه عمر به دنبال یادگیری باشد

ما به سرعت زیادی وارد عصر اطلاعات قرن بیست و یکم شده ایم. تمام معلومات و تجربیات تان نیمه ی عمری در حدود دو سال و نیم دارند؛ یعنی ارزش معلومات و مهارتهای تان در عرض دو سال و نیم به نصف کاهش می یابد. این معلومات و مهارتهای تان با سرعت زیادی در حال منسوخ شدن هستند و شما باید به طور مداوم، مهارت ها و معلومات تان را ارتقا بدهید تا بتوانید هم پای بقیه بمانید. همان طور که پت رایلی، مربی معروف گفته: «اگر در حال بهتر شدن نیستید، پس در حال بدتر شدن هستید.»

قوی ترین و پایدارترین شکل انگیزش مداوم این است که به طور مداوم در حال یادگیری و رشد در زمینه ی کاری و زندگی تان باشید. هر چه بیشتر از لحاظ درونی یاد بگیرید و رشد کنید، از بیرون مطمئن تر و مثبت تر شده و برای زن زندگی تان هم جذاب تر می شوید. دست کم روزی یک ساعت در مورد رشته خودتان مطالعه کنید. پر درآمدترین افراد آمریکا در هر رشته، روزی دو تا سه ساعت مطالعه می کنند تا در جریان مسائل روز رشته ی کاری خودشان باشند. میزان مطالعه ی کم درآمدترین افراد در آمریکا، بسیار کم یا صفر است. اگر روزی یک ساعت مطالعه کنید، تقریبا یک کتاب در هفته می شود.

هر فرد به طور متوسط در آمریکا کمتر از یک کتاب در سال مطالعه می کند. اگر هفته ای یک کتاب بخوانید، حدودا پنجاه کتاب در سال یا پانصد کتاب در طول ده سال می شود. تنها با روزی یک ساعت مطالعه در زمینه ی بهبود شخصی و رشد شخصی، می توانید به یکی از زرنگ ترین و پردرآمدترین افراد در رشته ی خودتان تبدیل شوید.

به علاوه ی آن شما باید در ماشین تان به برنامه های صوتی گوش بدهید. افرادی که اتومبیل دارند، به طور میانگین سالانه بین پانصد تا هزار ساعت را پشت فرمان می گذرانند. اگر در هنگام رانندگی به برنامه های صوتی گوش بدهید، این مدت زمان تقریبا معادل تحصیل تمام وقت در دانشگاه خواهد بود. در هر کاری که می کنید، زرنگ تر و زرنگ تر و بهتر و بهتر از گذشته می شوید.

و در نهایت باید در هر دوره و سمیناری که پیدا می کنید که می تواند به شما کمک کند تا در کار و زندگی شخصی تان بهتر بشوید، شرکت کنید. مایه ی دلگرمی است که اگر در این دوره و سمینارها اطراف تان را نگاه کنید، معمولا بهترین زنان را برای خودتان پیدا می کنید، زیرا در این دوره ها و سمینارها، برنده ها هستند و آنجا مکانی است که در آن کسانی جمع می شوند که می خواهند در زندگی شان به جایی برسند. هرچه هم از لحاظ درونی بهتر و بهتر شوید، در دنیای بیرون، با زنان بهتر و بهتری آشناخواهید شد.

شماره ۱۶: مسئولیت کامل زندگی تان را به عهده بگیرید

کلید نگرش ذهنی مثبت و احساس خودباوری و اعتماد به نفس بیشتر، چیزی است که روان شناسان به آن «احساس کنترل» می گویند. وقتی احساس کنید کنترل زندگی تان کاملا به دست شما است، نسبت به خودتان احساس فوق العاده ای پیدا می کنید. کلید داشتن «احساس کنترل» هم این است که مسئولیت کامل هر چه هستید و هر چه که خواهید شد را بپذیرید.

پذیرش مسئولیت، علامت مشخصه ی انسان برتر است. ویژگی متمایز رهبران در هر زمینه ای این است که مسئولیت را به عنوان بخش عادی و طبیعی از زندگی و جهان بینی شان می پذیرند. وقتی مسئولیت خود و کارتان را می پذیرید، در صف زندگی جلو می افتید. از اطرافیان تان که بهانه می آورند و از زیر بار وظایف شان شانه خالی می کنند، بالاتر قرار می گیرید و برجسته می شوید.

وقتی مسئولیت می پذیرید، یک رهبر قوی می شوید که دیگران شما را ارج می نهند، تحسین می کنند و به شما احترام می گذارند. یکی از بهترین پیام های انگیزه بخش فقط هشت کلمه دارد که اینها هستند: «اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، دست خودم است». اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، دست خودم است. در زندگی روزمره تان به جای اینکه دیگران را مقصر بدانید یا بهانه بیاورید یا گله کنید، باید بارها تکرار کنید: «من مسئول هستم. من مسئول هستم من مسئول هستم.» بین میزان مسئولیتی که می پذیرید از یک طرف و احساس خوشبختی از طرف دیگر رابطه ی مستقیمی وجود دارد. رابطه ای مستقیمی نیز بین احساس خوشبختی و میزان مثبت بودن و خوش بینی تان در روابط با زنان، وجود دارد.

وقتی به فردی با مسئولیت پذیری بالا تبدیل شدید، نوعی مغناطیس و جذابیت پیدا می کنید که دیگران را به زندگی تان جذب می کند. قوی، نیرومند و قاطع به نظر می رسید و در بین دیگران برجسته می شوید.

یادتان باشد که هر کجا هستید و هر که هستید، به خاطر خودتان است؛ به دلیل انتخاب های شما و تصمیم های خودتان است. اگر به هر دلیلی از هر بخشی از زندگی فعلی تان ناراضی هستید، دست خودتان است که انتخاب های جدیدی انجام بدهید و تصمیم های جدیدی بگیرید. شما مسئولید. شما معمار سرنوشت خودتان هستید. شما سکان زندگی تان را به دست گرفته اید. شما رئیس و مسئول هستید.

شماره ۱۷: از سلامت جسمانی تان به خوبی مراقبت کنید

هیچ گاه به اندازه ی امروز امکان نداشته که طولانی تر و بهتر زندگی کنید. امروزه میانگین طول عمر، حدود هشتاد سال است و با پیشرفت های جدید در پزشکی و تکنولوژی، این رقم هر سال افزایش می یابد. هدف شما باید این باشد که دهه ها و دهه های متمادی، یک زندگی طولانی و سعادتمند و سرشار از انرژی و شور و شوق را درکنار زن دلخواهتان داشته باشید.

برای خودتان این هدف را تعیین کنید که دست کم هشتاد ساله یا نود ساله بشوید. آن را بنویسید.
برنامه ­ریزی کنید. بعد هر روز روی برنامه تان کار کنید. از خودتان بپرسید که آیا در حال حاضر کاری انجام می دهید که با رسیدن تان به سن بالای هشتاد یا نود سال ناسازگار باشد؟ آیا در حال حاضر کاری هست که انجام می دهید یا از انجام آن خودداری می کنید که در طول عمرتان دخالت کند؟ هر چه هست، خودتان را منضبط کنید که کارهایی که به نفع تان است، بیشتر انجام دهید و کارهایی که ممکن است به شما لطمه بزند، کمتر انجام بدهید. اول از همه، وزن تان را کنترل کنید. هیچ چیز بیشتر از یک شکم صاف، لاغر و جمع و جور شما را از دید یک زن جذاب نمی کند. این فرمول پنج کلمه ای را برای سلامتی جسمانی به کار ببرید: «کمتر بخورید، بیشتر ورزش کنید.» خلاصه ی مطلب همین است: کمتر بخورید، بیشتر ورزش کنید. اگر بتوانید خودتان را منضبط کنید که کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید، بقیه ی زندگی تان یک تجربه ی جسمی عالی خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که غذاهای مناسب تر ولی در مقادیر کمتر می خورید. در بشقاب کوچک تری غذا بخورید. به جای دو یا سه وعده غذای مفصل، روزی چهار یا پنج وعده ی کوچک تر غذا بخورید. هر روز هشت تا ده لیوان آب بخورید تا سیستم بدن تان را تصفیه کند.

در نهایت، سه تا پنج بار در هفته ورزش کنید. حتی اگر تنها کاری که می کنید این باشد که چند روز در هفته بعد از کار به یک پیاده روی تند به مدت سی تا شصت دقیقه بروید. اگر واقعاً در امر ورزش جدی هستید، عضو یک باشگاه ورزشی بشوید یا برای خودتان تجهیزات ورزشی بخرید تا بتوانید به طور منظم از آنها استفاده کنید.

هر چه بیشتر ورزش کنید، بیشتر انرژی خواهید داشت. هر چه بیشتر انرژی داشته باشید، برای زنی که می خواهید در زندگی تان داشته باشید، جذاب تر خواهید شد.

شماره ۱۸: در رابطه تان سازگاری تان را آزمایش کنید

اساس یک رابطه ی سالم و عاشقانه با یک زن این است که هر دو با هم سازگاری داشته باشید. ممکن است با زنان زیادی آشنا شوید تا در نهایت بتوانید کسی را پیدا کنید که با او کاملا احساس راحتی و امنیت کنید، اما ارزش جست و جو و انتظار کشیدن را دارد.

هرگز از سازگاری صرف نظر نکنید. سازگاری هم تا حدی زیادی به میزان جور بودن دو نفر با هم بستگی دارد. یا وجود دارد یا ندارد. یا آن را حس می کنید یا آن را حس نمی کنید.

وقتی با زنی سازگار باشید، به نظر می آید که به طور کاملاً طبیعی و به راحتی با او کنار می آیید. هر وقت همدیگر را ملاقات می کنید یا با تلفن صحبت می کنید، یک گفتگوی دو طرفه راحت ایجاد می شود.

بعضی جنبه های سازگاری به نگرش های کلیدی در مورد روابط جنسی، خانواده، دوستان، کار، پول و مسایلی مانند دین و سیاست مربوط می شود. محدوده های کوچک ناسازگاری در یک رابطه می تواند رشد کند و به محدوده های بزرگ ناسازگاری تبدیل بشود که بعداً منجر به فروپاشی رابطه خواد شد. مراقب باشید.

در مورد طرز تفکر و احساسش درباره ی این مسائل با او به طور مفصل صحبت کنید و هیچ چیز را به بخت و اقبال واگذار نکنید. چشم و گوشتان را باز کنید و بعضی نشانه ها را دست کم یا نادیده نگیرید.

وقتی واقعا سازگار باشید، هر دوی شما از افراد یکسانی خوش تان می آید، از فعالیت های یکسانی برای اوقات فراغت لذت می برید، غذاهای یکسانی را می پسندید و حتی دیدگاه تان نسبت به سلامتی و تندرستی یکسان است.

یکی از بهترین راه هایی که می توانید سازگاری تان را آزمایش کنید، این است که با او به سفر یا تعطیلات بروید و زمانی را کاملا به دور از زندگی عادی روزانه با هم بگذرانید. در چنین موقعیت هایی است که حقیقت آشکار می شود. در یک سفر سه ساعته با ماشین می توانید اطلاعات بسیار بیشتری در مورد یک زن به دست آورید تا چند هفته یا چند ماه بودن در شهر با او.

بهترین معیار سازگاری این است که از همنشینی و مصاحبت با همدیگر بیشتر از همنشینی و مصاحبت با دیگران لذت ببرید. با هم زیاد می خندید. دوست دارید هر وقت که توانستید، با هم حرف بزنید و رازهای تان را با هم در میان بگذارید. دل تان می خواهد که هر روز و گاهی چند بار در روز با او در ارتباط باشید.

وقتی همه ی این عوامل وجود داشت، آن وقت خواهید دانست که کاملا سازگار هستید. گفته شده وقتی با زن مناسب خودتان آشنا شوید، خواهید فهمید که بالاخره بهترین دوست تان را پیدا کرده اید.

شماره ۱۹: به طور منظم برای با او بودن زمان بگذارید

رابطه ی شما با او تا حد زیادی تابعی از مدت زمانی است که در آن رابطه، سرمایه گذاری می کنید. در واقع می توانید با سرمایه گذاری زمان بیشتر در یک رابطه، باعث بالا رفتن ارزش آن رابطه شوید. بدون سامان دادن به زندگی تان به گونه ای که تا حد امکان، زمان خیلی زیادی را با او بگذرانید، نمی توان کسی را شناخت، دوست داشت و آتش عشق را شعله ور نگاه داشت.

باید هر روز در ایجاد زمان هایی برای با او بودن، خلاقیت داشته باشید. یکی از قوانین بزرگ در روابط این است که وقتی در پایان روز به هم می رسید، یک ساعت اول را صرف گفت و گو درباره ی موضوعاتی بکنید که ارتباطی به شغل و کارتان نداشته باشد. چون شما موجوداتی هستید که وابسته به عادت هستید، اگر شروع به حرف زدن در مورد شغل و کارتان کنید، تا آخر هم راجع به شغل و کارتان حرف خواهید زد و تمامش نخواهید کرد؛ در نتیجه رابطه تان لطمه خواهد خورد.

من و همسرم معمولا برنامه ریزی می کنیم که مدت زیادی را با هم در ماشین به جاهای مختلف برویم. وقتی با او در ماشین هستید، رادیو و موسیقی را خاموش نگه دارید. یک خلاء صوتی ایجاد کنید. این خلاء به سرعت با گفت و گو پر می شود. وقتی بدون هیچ وقفه یا آهنگی که حواس تان را پرت کند در ماشین باشید، از میزان پر بار بودن صحبت تان شگفت زده خواهید شد. وقتی من و همسرم با هم برای شام بیرون می رویم، در رستورانی جا رزرو می کنیم که دست کم نیم ساعت تا خانه مان فاصله داشته باشد. این کار به ما در ماشین یک ساعت کامل فرصت می دهد تا صحبت کنیم و درباره ی زندگی مشترک مان، فرزندان مان و هر مسئله ی دیگری که اتفاق می افتد صحبت کنیم. برنامه بریزید که با او به خرید بروید، حتی اگر هیچ علاقه ای به خرید رفتن ندارید. با ایجاد این برهه ی زمانی، فرصتی ایجاد می کنید که در حین اینجا و آنجا رفتن، نظرات تان را با هم تبادل کنید.

خیلی افراد این اشتباه را می کنند که در شغل شان بیش از حد کار می کنند و وقت یا انرژی کمی برای مهم ترین روابط شان دارند، اما شما که قرار نیست اینطور باشید. تمام مدتی که سرکار هستید را کار کنید. سخت و بی وقفه کار کنید. روی فعالیت های بارزشی تمرکز کنید تا کرتان عقب نماند. این کار باعث می شود بتوانید برای زنی که دوستش دارید و شما را دوست دارد، بیشتر وقت بگذارید.

قانون بزرگ روابط این است: «درخانه، کمیت زمان تان مهم است و سرکار، کیفیت زمان تان» کار شما نیاز به زمان با کیفیت دارد که هر دقیقه از روز را روی فعالیت های باارزش کار کنید، اما روابط تان دقیقاً بر عکس است. روابط تان احتیاج به کمیت زیاد زمان دارد که شما دو نفر بتوانید در محیطی آرام و بدون هیچ فشاری که مجبورتان کند کس خاصی باشید، کاری کنید یا حرفی بزنید، با هم وقت بگذرانید.

وظیفه ی شما این است که زندگی و کارتان را طوری سازماندهی کنید که بتوانید این فرصت های زمانی بزرگ را ایجاد کنید تا با مهم ترین شخص زندگی تان وقت بیشتری بگذرانید. این کار، بیشتر از هر چیز دیگری که می توانید انجام بدهید، تضمین می کند که با زن دلخواه تان آشنا بشوید، ازدواج کنید و با خوشبختی با او زندگی کنید.

شماره ۲۰: به شم تان اعتماد کنید

در روابط تان همیشه باید به حس باطنی و به صدای آرام و ملایم درون تان، با دقت گوش بدهید. شما همین حالا هم شمی عالی دارید که اگر در هنگامی که با شما صحبت می کند به آن گوش بدهید، همیشه و در هر موقعیتی به شما خواهد گفت که دقیقاً چه بکنید و چه بگویید.

می گویند احساس درونی زنان، قوی تر از احساس درونی مردان است، اما آزمایش های مجزا چنین نتیجه ای را نشان نمی دهد. محققان دریافته اند که هم مردان و هم زنان، احساس درونی عالی دارند، اما زنان بیش از مردان به احساس درونی شان گوش می دهند.

تقریباً تمام اشتباه هایی که تا به حال داشته اید، نتیجه ی عمل کردن بر خلاف احساس درونی تان بوده است. این مسئله هم در هیچ کجا به اندازه ی روابط تان با زنان مطرح نیست و اهمیت پیدا نمی کند.

وقتی رابطه ای درست باشد، درست بودن آن را احساس خواهید کرد. مجبور نیستید خودتان را به انجام هیچ کاری یا گفتن هیچ چیزی وادار کنید. می توانید کاملاً راحت باشید.

کلمات درست و رفتار درست، به طور طبیعی به سراغ تان می آیند و از شما سر می زنند. اما اگر رابطه ای غلط باشد، همیشه وقتی با او هستید، کمی احساس ناراحتی و تنش دارید. مدام به خودتان یادآوری می کنید که کارهای خاصی را بکنید یا نکنید و مسائل خاصی را بگویید یا نگویید. معمولاً برای این کار، خیلی تلاش می کنید.

وقتی به شم و احساس درونی تان اعتماد کنید، احتمالاً دیگر هیچ گاه اشتباه نخواهید کرد. می گویند انسان وقتی عظمت پیدا می کند که شروع کند به گوش دادن به نداهای درونی اش.

هر گاه به هر دلیلی در روابط تان احساس تشویش و ناراحتی کردید، به جایی ساکت بروید، تنها بنشینید و به جسم تان گوش دهید. همانطور که ساکت نشسته اید، ندای درون تان به شما خواهد گفت که دقیقاً چه بکنید. وقتی هم که برخیزید و راهنمایی و الهام این ندای درونی را دنبال کنید، همیشه در پایان مشخص می شود که کار درست همین بوده است.

نکته ی جالب درباره ی احساس درونی تان این است که وقتی به آن اعتماد می کنید و باورش می کنید، قوی ­تر و موثرتر می شود. وقتی عادت کنید که به احساس درونی تان اعتماد کنید، به شما نشان داده خواهد شد که چگونه هر مشکلی را حل کنید، به هر مانعی چیره شوید و به هر هدفی که برای خودتان می گذارید، برسید. یکی از علایم مشخصه ی نبوغ، همین پذیرش آرام و با اطمینان این شکل برتر از راهنمایی درونی است.

در آشنا شدن و ازدواج با زن دلخواه تان، احساس درونی تان عاملی کلیدی است. همیشه به احساس درونی تان اعتماد کنید. همیشه به شما خواهد گفت که آیا در این رابطه برای شما دست است یا نه.

شماره ۲۱: با خودتان روراست باشید

در هر کاری که می کنید و در هر چیزی که می گویید، درستکاری را در پیش بگیرید. در واقع درستکاری اساس اعتماد به نفس، خودباوری، عزت نفس و شرافت است. وقتی در هر کاری که می کنید و هر چیزی که می گویید با خودتان کاملا روراست باشید، احساسی عالی درمورد خودتان خواهید داشت. همیشه حرف درست را می زنید و تصمیم درست را می گیرید. همیشه از احترام و پشتیبانی اطرافیان تان برخودار هستید.

درستکاری، باارزش ترین و مهم ترین خصوصیت در رهبری است. به علاوه خصوصیتی است که زن ها بیشتر از هر چیز دیگری به دنبالش هستند. در حالی که مردها گاهی به دلیل زیبایی یک زن با او ازدواج می کنند، زن ها تقریبا همیشه به دلیل شخصیت یک مرد با او ازدواج می کنند. چون زن ها نگاه بلند مدت دارند، به ویژه در زمینه ی بچه دار شدن و بزرگ کردن آنها به مدت بیست سال حتی شاید ناخودآگاه، دنبال مردی هستند که درستکار باشد و شخصیتی داشته باشد که آنها بتوانند برای آینده ی نامحدود به آن تکیه کنند.

به یاد داشته باشید که شما شخصی کاملا خوب هستید و خصوصیات و ویژگی های عالی دارید. وقتی تا آخرین حد ممکن با خودتان صادق باشید، می بینید که بهترین شخصی شده اید که می توانید باشید. شکسپیر گفته است: «نسبت به خویش درستکار باش. همانطور که به دنباله ی آمدن شب، روز می آید، مطمئن باش که نمی توانی نسبت به هیچ کس دیگری نادرستی کنی».

ابتدا با خود و سپس با همه ی اطرافیان تان صادق باشید. قبول نکنید که در رابطه تان با دروغ زندگی کنید. حاضر نشوید که وانمود به داشتن احساسی بکنید که آن را ندارید.

در روان شناسی به این نتیجه رسیده اند که منبع اصلی بیماری روانی، عامل انکار است. در زندگی تان موقعی انکار را تجربه می کنید که با خودتان صادق نیستید. هر وقت با کسی روبه رو می شویم که ناراحت است، تشویقش می کنیم این سوال را از خودش بپرسد: «چه چیزی در زندگی ام هست که نمی خواهم آن را بپذیرم؟»

وقتی حقیقت و واقعیت زندگی تان را صادقانه بپذیرید و با زندگی تان دقیقاً همانطور که هست رو به رو شوید، نه آن طوری که دل تان می خواست باشد، والاترین شکل درست کاری را به کار بسته اید.

هر چه با خودتان صادق تر باشید با دیگران هم صادق تر خواهید بود. هر چه با دیگران صادق تر باشید، آنها هم با شما صادق تر خواهند بود و زندگی تان در همه ی زمینه ها بهتر خواهد شد. اجازه بدهید این برنامه را با تکرار مهم ترین نکته به پایان ببرم:

موفقیت تان در ارتباط با یک زن، قابل پیش بینی است. اگر اصولی را که در این برنامه مطرح شد به کار بندید، هیچ چیز نمی تواند مانع آشنایی و ازدواج شما با زن دلخواه تان شود. نقطه ی شروع برای شما این است که کاملاً برایتان روشن باشد با چه نوع زنی به بیشترین میزان خوشبختی خواهید رسید. آن را بنویسید و درباره اش خوب فکر کنید. در ادامه، ابتدا روی این موضوع تمرکز کنید که کسی بشوید که یک زن واقعا برجسته، دلش بخواهد با او آشنا بشود و ازدواج کند. سپس هر گاه با این زن آشنا شدید روی این مسئله تمرکز کنید که طوری با او رفتار کنید که گویا مهم ترین انسان روی زمین است.

یادتان باشد روابط، مهم ترین مسئله است. توانایی شما در آشنایی و ازدواج با زن دلخواه تان مهم ترین موفقیت در زندگی شما است. توانایی شما در آشنایی و ازدواج با زن ایده آل تان بیش از هر عامل دیگری، روی سلامتی، خوشبختی، رفاه و طول عمرتان تاثیر می گذارد.

چون این موضوع تا این اندازه مهم است، نباید آن را به شانس و اقبال واگذار کنید. مسئله ای است که باید هر روز راجع به آن فکر کنید، کار کنید، کار کنید و برنامه بریزید تا تحقق پیدا کند.

برایتان آرزوی سلامتی، خوشبختی، رفاه و به ویژه آروزی عشق دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!