income-tax-calculator-india

معافیت حقوق ۹۴ مصوب شد

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی آن دسته از کارمندان دولت که ماهانه کمتر از یک‌میلیون و ۱۵۰هزار تومان حقوق می‌گیرند، از پرداخت مالیات معاف شدند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح دیروز پارلمان به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور پرداختند.

وکلای ملت با تصویب بند الف تبصره ۹ ماده واحده مقرر کردند که سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۵۲ قانون برنامه ۵ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۴ مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال (یک‌میلیون و ۱۵۰هزار تومان در ماه) در سال تعیین می‌شود و مازاد آن تا ۷برابر به‌نرخ ۱۰ درصد و مازاد بر این به‌نرخ ۲۰درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵ قانون محاسبات عمومی تأیید می‌شود.

در ماده ۵۲ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سایر دستگاه‌های اجرایی مطرح شده است.

بر اساس بند الف تبصره ۹ لایحه بودجه ۱۳۹۴ کل کشور، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۴، مبلغ یکصد و سی و هشت میلیون(۱۳۸٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال در سال تعیین می شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده درصد(۱۰%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد (۲۰%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین می شود.

بر این اساس کسانی که درآمد ماهانه آنها یک میلیون ۱۵۰ هزار تومان باشد از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

این در حالی است که سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ ، ۱۲۰ میلیون ریال در سال تعیین شده بود و کسانی که سقف دریافتی ماهانه آنها یک میلیون تومان بود از پرداخت مالیات معاف بودند این رقم در سال ۱۳۹۲ ، ۸۳۰ هزار تومان بود.

معافیت حقوق ۹۴ مصوب شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!