مشاوران مالی می توانند نقش موثری در آشنایی هرچه بیشتر با شرایط و شناسایی سطح خطرپذیری افراد ایفا کرده و از این طریق، آنها را در مسیر سرمایه گذاری امن‌تر همراهی کنند.

هنگامی که برای انجام سرمایه گذاری برنامه ریزی می کنید و پیش از اتخاذ راهبرد سرمایه گذاری، باید دیدگاه خود را نسبت به موضوع خطرپذیری مشخص کنید.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، این پرسش را باید با خود مطرح کنید که آمادگی به خطر انداختن پول در چه مقیاسی (بزرگ،متوسط یا کوچک) را دارید. همچنین، آیا از تحمل و ظرفیت بالایی برای خطرپذیری برخوردار هستید و یا شخصیتی محافظه کارتر دارید؟

مشاوران مالی می توانند نقش موثری در آشنایی هرچه بیشتر با شرایط و شناسایی سطح خطرپذیری افراد ایفا کرده و از این طریق، آنها را در مسیر سرمایه گذاری امن‌تر همراهی کنند. بی شک، طرح سرمایه گذاری که از برنامه ریزی مناسب بهره می برد، فرد را از بسیاری خطرهای غیر منتظره و انجام تلاش‌های اضافی مصون نگه می دارد. این مساله در بلند مدت به افزایش پول و سرمایه کمک می کند.

در کل، می توان دیدگاه افراد نسبت به مقوله خطرپذیری را به چند بخش زیر تقسیم کرد:

بی خطر- مهمترین عامل برای افرادی که در پی سرمایه گذاری‌های بی خطر هستند، حفظ کامل سرمایه اولیه است. از این رو، پول و سرمایه خود را بیشتر در حساب‌های سپرده سرمایه گذاری و یا نمونه‌های مشابه پس انداز می کنند. در حقیقت، این افراد سرمایه گذاری خود را به مواردی که دسترسی کامل به پول و حفاظت از آن را ارائه می کنند، محدود کرده‌اند. آما آنها باید اثرات تورم بر پول خود و این نکته که احتمال کاهش ارزش آن در طول زمان وجود دارد را در نظر بگیرند.

کم خطر- سرمایه گذاران در حوزه‌های کم خطر به دنبال سودی اندک و معقول بوده، اما به طور همزمان علاقمند هستند تا حاشیه امنیت بخش اعظم پولشان در سقوط بازارها حفظ شود. آنها از این مساله آگاه هستند که برای دریافت سودی بیشتر از سود حساب‌های سپرده سرمایه گذاری نیازمند قبول برخی خطرات هستند. از این رو، ممکن است فعالیت در زمینه سرمایه گذاری‌های نسبتا بلند مدت یا معاملات کم خطر در بازار بورس را انتخاب کنند.

حد متوسط خطر- کسب سودی قابل توجه برای این قبیل سرمایه گذاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو، بخشی از سرمایه خود و نه تمام آن را در سرمایه گذاری‌های پرخطرتر به کار می گیرند. آنها این حقیقت را پذیرفته‌اند که برای کسب سود بالاتر باید سطح خطرپذیری بالاتری نیز داشته باشند. این افراد پول و سرمایه خود را در فعالیت‌های بلند مدت پنج ساله یا بیشتر و یا فعالیت‌های میان مدت در بازار بورس به کار می گیرند.

اگرچه کسب سود و درآمد بالا برای آنها مهم است، اما قصد ندارند که تمامی سرمایه خود را در حوزه‌های پر خطر قرار دهند. این افراد از تجربیاتی در زمینه خطرات سرمایه گذاری برخوردار بوده و این حقیقت را می پذیرند که ارزش سرمایه گذاریشان دارای نوسان خواهد بود. بر همین اساس، ممکن است تا پیش از حصول نتیجه نهایی، سودی کمتر یا بیشتر از آنچه سرمایه گذاری کرده‌اند، کسب کنند.

پر خطر- به عنوان یک سرمایه گذار با تجربه آماده پذیرش هر میزان خطر در سرمایه گذاری‌های خود به منظور کسب سود و درآمد استثنایی هستند. حتی در شرایطی که ممکن است بخش یا تمامی سرمایه آنها در معرض خطرات چشمگیری قرار بگیرد، پتانسیل کسب سودهای کلان اولویت اصلی این قبیل سرمایه گذاران محسوب می شود. آنها این حقیقت را می پذیرند که ارزش سرمایه گذاریشان دارای نوسان خواهد بود. بر همین اساس، ممکن است تا پیش از حصول نتیجه نهایی، سودی کمتر یا بیشتر از آنچه سرمایه گذاری کرده‌اند، کسب کنند.

منبع : accpress

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!