alt

MIT Sloan School of Management: در دانشگاه MIT، طرحی موسوم به MIT OCW که مخفف Open Course Ware می باشد راه اندازی شده که در آن اطلاعات مربوط به کلاسهای برگزار شده در ترمهای مختلف به صورت رایگان روی وبسایت دانشگاه قرار گرفته است. اطلاعاتی از قبیل نام استاد، جزوۀ درسی، لیست کتابهای مرجع و در برخی موارد فیلم ویدئویی کلاس را می توان در این بخش یافت.

alt

Investopedia Financial Investing Tutorials: منبع بسیار گسترده ای از جزوات و دروس مربوط به مدیریت مالی و سرمایه گذاری در این وبسایت در دسترس می باشد.

alt

US Small Business Administration Training Network: این وبسایت متعلق به سازمان صنایع کوچک ایالات متحده می باشد که در کنار خدمات مربوط به کسب و کارهای کوچک، بخش آموزش آن حاوی مطالب مفیدی در ارتباط با کسب و کارهای کوچک، از شروع کسب و کار گرفته تا رویه های تامین مالی و عقد قرارداد، می باشد که بسیاری از آنها در کمتر از یک ساعت قابل مطالعه هستند.

alt

VideoLectures.Net: انباری از ویدئوهای سخنرانی های آموزشی (lecture) که به صورت رایگان قابل دسترسی می باشد. ویدئوها به صورت موضوعی طبقه بندی شده و همگی آنها مربوط به معتبرترین کنفرانس ها، کارگاه ها و دیگر رخدادهای علمی دنیا هستند. نکتۀ جالب توجه این ویدئوها این است که متن پیاده شدۀ آنها هم در صفحۀ هر ویدئو در دسترس قرار گرفته است.

alt

My Own Business, Inc: در این سایت شما اساساً با یک دورۀ BA آنلاین مواجه هستید که تنها تفاوت آن با دوره های مجازی دیگر مجانی بودن آن است. حتی در صورتی که در سایت ثبت نام کنید در پایان هر دوره از طرف سایت به شما گواهینامه هم داده می شود. این دوره ها به ۱۶ بخش تقسیم شده و حاوی مباحثی همچون طرح کسب و کار، حسابداری، بازاریابی، بیمه، تجارت الکترونیک و تجارت بین الملل می شود.

alt

UC Irvne OpenCourseWare: همانند طرح OCW دانشگاه MIT است که توسط مرکز آموزش از راه دور دانشگاه کالیفرنیا ایروین راه اندازی شده که هر ماه بیش از ۱۰ دورۀ آموزشی جدید را در وبسایت خود قرار می دهد.

alt

Kutztown University of Pensylvania: در این وبسایت، مرکز توسعۀ کسب و کارهای کوچک دانشگاه کاتزتاون پینسیلوانیا بیش از ۸۰ دورۀ آموزشی کسب و کار را به صورت آنلاین ارائه کرده است. این دوره ها به صورت منفرد بوده و بیشتر آنها حاوی تصاویر گرافیکی، مطالعات موردی و فایلهای صوتی هستند که همگی به صورت رایگان در دسترس می باشند.

alt

Boston College Front Row: کلیۀ وقایع علمی کالج بوستون در قالب فایلهای چند رسانه ای در این وبسایت در دسترس هستند.

Financial Management Training Center: این وبسایت تعداد قابل توجهی دوره های کسب و کار را در دسترس قرار داده و کسانی که نیاز به آموختن ریزترین نکات مدیریت مالی داشته باشند می توانند نهایت استفاده را از خدمات این وبسایت ببرند. همۀ دوره ها به صورت آنلاین بوده و حاوی تعداد زیادی آزمون هستند.

alt

The free Nonprofit Micro-eMBA: اگرچه وبسایت Free Management Library این بخش را به منظور آموزش مباحث مربوط به مدیریت موسسات غیرانتفاعی ارائه نموده است اما بسیاری از مطالب ارائه شده در این دوره، مباحث عمومی بوده و برای کلیۀ دانشجویان مدیریت و MBA مفید هستند. شرکت در این دوره اگرچه مدرک MBA در پی ندارد ولی استفاده از مطالب در آن رایگان بوده و مباحث به طرز مطلوبی سازماندهی شده اند.

TheStreet University: این هم یک وبسایت دیگر مملو از دوره های آموزشی که تخصص اصلی مباحث آن مربوط به رشته های سرمایه گذای و معاملات سهام و فاینانس می باشد.

در صورتی که وبسایتهایی مشابه موارد ذکر شده مربوط به دانشگاه ها و موسسات ایرانی که حاوی دوره ها و جزوات به زبان فارسی باشند سراغ دارید می توانید در بخش نظرات معرفی کنید تا خوانندگان دیگر نیز به آنها دسترسی پیدا کنند.


منبع: www.myindustry.ir

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!