www.MODiRiATMAli.com

شش اشتباه رایج مالی

چه کسی تا به حال به‌صورت ناخودآگاه مرتکب اشتباه مالی نشده است؟ اگر همه ما باهوش و در امور مالی با اعتماد به‌نفس هستیم، پس دلیل اینکه گاه مجبوریم برای جبران تصمیمهای اشتباهمان هزینه ‌کنیم، چیست؟ به شش اشتباه رایج مالی توجه فرمایید :

۱- پس‌انداز نکردن مقداری مناسب برای سرمایه ضروری؛ پس‌اندازکردن برای جبران احتمالی بخشی از هزینه‌های زندگی به مدت۶ تا ۱۲ ماه این امکان را به شما خواهد داد تا بسیاری از بحرانهای مالی خود را پشت سر بگذارید بدون اینکه از پس‌اندازی که برای دوران بازنشستگی ذخیره کرده‌اید، خرج کنید.
۲- ایجاد یک برنامه مالی بسیار خوشبینانه؛ کسانی که باورهای محافظه‌کارانه‌تری در امور مالی خود دارند با خطرات کمتری در بحرانهای اقتصادی مواجه می‌شوند.
۳- اجازه دهید احساسات شما در مدیریت تصمیمهای مالی حاکمیت داشته باشد؛ دو گونه احساس هستند که به زندگی مالی ما جهت می‌دهند: ترس و طمع. در راس امور بازار، طمع باعث می‌شود تا ما ریسکهای بزرگتری بپذیریم. برعکس زمانی که کسری بودجه داریم، ترس بر ما غلبه می‌کند و ما را وادار می‌کند هر آنچه داریم بفروشیم. برای پیشگیری از این موجهای احساسی، می‌توانید ریسک سرمایه‌گذاری خود را در دسته‌های مختلف مانند بورس، پس‌انداز نقدی، پول نقد و کالا تقسیم کنید.
۴- نداشتن بیمه مناسب یا خرید بیش از حد بیمه؛ بیمه بخش ضروری یک برنامه مالی است. یک راه خوب برای تعیین مقدار بیمه سرمایه مورد نیاز شما، مشورت با متخصصان در این زمینه است.
۵- داشتن تصور غیرواقعی در مورد ریسک؛ اگر قرار است سرمایه‌گذاری با ریسک بالا انجام دهید، مانند خرید مقدار زیادی از یک نوع سهم مشخص یا سرمایه‌گذاری در یک شرکت کوچک، تنها مقدار پولی که تمایل دارید از دست دهید را به آن اختصاص دهید، این همان مقداری است که در درازمدت، زندگی مالی شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.
۶- کمک نگرفتن از دیگران؛ عده زیادی از افراد توانایی مدیریت مالی زندگی خودشان را دارند، ولی گاهی استفاده از مشاور حرفه‌ای، منطقی به‌نظر می‌رسد. البته اطمینان حاصل کنید برای چه خدماتی پول پرداخت می‌کنید و چگونه مشاور شما این هزینه را برایتان جبران می‌کند.
بهتر است مشاوری را که مورد اعتماد واقعی شماست استخدام کنید، چون چنین مشاوری است که در بهترین زمینه‌های مورد توجه شما و به نفع شما فعالیت می‌کند.

منبع : حسابرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!