سهامداران قنداقی در ژاپن

سهامداران قنداقی در ژاپن

طبق برنامه دولت ژاپن مبنی بر تجهیز نسل جدید از سرمایه گذاران، هر کودک ژاپنی هنگام تولد سهامدار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت مالی به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، کودکان ژاپنی از هنگام تولد می توانند سهامدار شوند و سهام تخصیص یافته به این کودکان معاف از مالیات خواهد بود.

بر اساس این گزارش، آژانس خدمات مالی ژاپن در راستای توسعه این برنامه دولت، به والدین و مادربزرگ و پدربزرگ کودک های تازه متولد شده ژاپنی این امکان را می دهد تا برای آنها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه مالیاتی سهم خریداری کنند.

این در حالی است که، آژانس خدمات مالی ژاپن بازنگری در قوانین این طرح را در برنامه خود قرارداده است تا در خصوص بحث معافیت مالیاتی بررسی های بیشتری صورت دهد و طرح نهایی را به پارلمان ژاپن ارسال خواهد کرد.

اما در این بین، موسسه حسابرسی نیپون که یکی از موسسه های معتمد و ارائه دهنده خدمات مالی به کابینه دولت و نخست وزیری ژاپن است، طرح دیگری در نظر دارد.

سهامداران قنداقی در ژاپن

سهامداران قنداقی در ژاپن

این موسسه طرحی را در این خصوص آماده کرده است که طی آن کودکانی که سهم کمتری در سبد سهامی خود دارند از اخذ مالیات محروم شوند.

طبق این طرح موسسه نیپون که از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز خواهد شد کودکانی که سالانه کمتر از ۸۰۰ هزار ین سهم داشته باشند نیاز به پرداخت مالیات در این خصوص به دولت ندارند.

بر این اساس، طبق آخرین تحقیقات موسسه های ژاپنی بیش از نیمی از مردم ژاپن سرمایه خود را تنها برای نگه داری به بانک ها واریز می کنند در حالی که بانک ها هیچ گونه بهره ای بابت این اندوخته ها به مردم ارائه نمی دهند.

تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی تنها ۱۴ درصد از مردم ژاپن، سرمایه و اندوخته های خود را به بورس این کشور سرمایه گذاری می کنند در حالی که ۴۵ درصد از مردم آمریکا و ۲۴ درصد از مردم اروپا سرمایه خود را به بورس های مربوطه واریز کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!