۱-۱- راه حل QlikViewزمانی ایجاد دشبورد ها و تجزیه و تحلیل داده ها برای هر خروجی چند ماه طول می کشید، و سرعت تصمیم گیری سازمانی را پایین می آورد اما با کلیک ویو می توان آن را در چند دقیقه انجام داد .کلیک ویو بستر هوش کسب و کار برای تبدیل داده ها به دانش می باشد. این نرم افزار هر کسب و کار و کاربر های فنی را قادر می سازد تا داده های خود را بدون هیچ محدودیتی جدا کنند، و به آن‌ها کمک می‌کند زمانی که نیاز به تصمیم گیری در مورد مسائل سازمانی است، تصمیمات موثر و بهتری مبتنی بر اطلاعات صحیح بگیرند. کلیک ویو نرم افزاری است که امکان باز یافتن و تطبیق دادن داده ها را از منابع گوناگون ، فراهم می‌کند. با بارگذاری در برنامه، داده ها در مسیری که فهم و کار با آن‌ها آسان تر باشد، ارائه می شوند. نرم افزاری ساده و قابل انعطاف می باشد و کاربران نهایی در سازمان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند و در زمان کوتاهی آن را آموزش ببینند.در کلیک ویو می توان حجم بالایی از اطلاعات با سرعت بسیار زیادی بار گذاری کرد و استفاده نمود. کلیک ویو به شما کمک می‌کند در هر زمانی اطلاعات و داده های سازمانی خود را بر اساس معیار های سازمانی خود بررسی نمایید و بتوانید بر اساس آن تصمیمات دقیقی را بگیرید.دو فاکتور کلیک ویو را به عنوان یک تکنولوژی ممتاز، معرفی می‌کند: «مدل داده ای ترکیبی» امکانی است اطلاعات را از منابع داده ای گوناگون با هم دیگر مربوط می‌کند. “in-memory” تکنولوژی که کلیک ویو را قدرتمند و با سرعت بالا می سازد.۱- مزایای کلیک ویو

شکل ۱: محیط QlikView• سرعت و سهولت پیاده سازی و توسعه: پیاده سازی کلیک ویو با سرعت بالایی انجام می شود.• سهولت استفاده و افزایش پشتیبانی از تجزیه و تحلیل مخصوص کاربر نهایی• بی طرفی داده ها: برنامه کلیک ویو می تواند از منابع داده ای گوناگون همچون، فایل های متنی، صفحه داده ای excel، فایل های xml، سیستم های RDBMS بارگذاری کند.• مقیاس پذیری کلان: کلیک ویو این امکان را می دهد که داده های با مقیاس های زیاد را به آسانی و در مدت کوتاهی تجزیه و تحلیل کنید.

شکل ۲: معماری QlikView2- کلیک ویو ۱۱ برای استفاده آسان تر می باشدبرای کاربران نهایی جستجوهای ترکیبی، انواع نمودار های جدید ( نمودار Mekko) ، و یک جعبه انتخاب جاری پیشرفته (improved current selection box) را پیشنهاد می‌کند. برای طراحان container، عبارت های کادر فهرست، و web view mode در طراح مشتری را پیشنهاد می‌کند.جستجوهای ترکیبی: جستجوهای ترکیبی قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد values را در یک فهرست کار توسط جستجو values پیوسته در داده های مربوط، جستجو کنند.


« ترکیبی» «سنتی»

۳- نمودار های Mekkoنمودارهای Mekko مفهومی برای توصیف ارتباط میان valuesهای ابعادی در یک نمودار میله‌ای را پیشنهاد می‌کند. یک نمودار میله‌ای معین ستون‌هایی با پهنای ثابت، و نمودارهای Mekko ستون‌هایی با پهنای متغیر دارد.

شکل ۳: نمودار های Mekko4- جعبه انتخاب جاری پیشرفتهکاربران می توانند انتخاب های خود را با استفاده از یک لیست پایین آمدنی ( drop down) برای هر انتخاب، پاک کنند یا تغییر دهند. این روش برای پاک کردن انتخاب ها در هر سطحی آسان می باشد.عبارت های کادر فهرست:طراحان می توانند از عبارت های کادر فهرست برای اضافه کردن values، نمودار های کوچک، و اندازه هایی برای کادر های فهرست استفاده کنند.۵- کلیک ویو ۱۱ بازتر و توسعه پذیر تر می باشدکلیک ویو ۱۱ یک سطح جدیدی از آزادی را برای طراحان و متخصصان IT معرفی می‌کند. برای طراحان ، افزونه های کلیک ویو و فرمت جدید Data Exchange کلیک ویو را پیشنهاد می‌کند. برای طرفداران IT تهیه کننده سرویس راهنما دارای قابلیت پیکره بندی برای یکپارچگی با شرکت و پایگاه داده کاربر پیشنهاد می‌کند.۶- افزونه های کلیک ویوبا افزونه های کلیک ویو ، طراحان می توانند اجزاء رابط کاربر برای استفاده با کلیک ویو را مناسب سازی کنند. افزونه های کلیک ویو می توانند برای mapping tools, Gantt charts, infographic charts استفاده شوند.طراحان می توانند افزونه های کلیک ویو را با تکنولوژی های مبتنی بر وب همچون Adobe Flash, HTML, Java, JavaScript, Microsoft Silverlight مشترک سازند. افزونه هامی توانند نصب شوند و با هر برنامه کلیک ویو استفاده شوند و توسعه داده شوند.

۷- کلیک ویو ۱۱ عملکرد سریع تری را ارائه می دهد• اجرای سند• بارگذاری مستقیم داده های غیر ارتباطی ( non-relational)• رفتار asynchronous درAjax client• یک ارتباط بهینه Ajax محور بین Client و Server8- کلیک ویو ۱۱ قابلیت مدیریت سازمان را فراهم می‌کندکلیک ویو ۱۱ برای متخصصان IT ممیزی، مدیریت متمرکز کاربر، مدیریت دست یابی بخش متمرکز در بین ناشر را پیشنهاد می‌کند. عملکردهای جدید برای طراحان شامل موضوعات پیوندی (linked objects)، توضیحات و برچسب های فراداده، تفکیک بارگذاری پایگاه داده از کلیک ویو.۹- ممیزیمدیریت ریسک و مطلوبیت جایی که داده های سازمانی حساس اهمیت داده می شوند، موضوع مهمی می باشد. کلیک ویو ثبت هایی در سطح سیستم برای اینکه مشخص کند چه کسی، چرا و چه زمانی به سیستم دسترسی دارد، نگه می دارد. مدیران می توانند آخرین انتخاب های کاربر ( value و bookmarks ) را ردیابی کنند و هر داده ی مشکوک و غیر مجاز را که به برنامه کاربردی کلیک ویو دسترسی دارد را ، جستجو کنند.۱۰- مدیریت متمرکز کاربربا کلیک ویو ۱۱، مدیران می توانند به کل کاربران کلیک ویو، دید جامعی پیدا کنند. مدیران را قادر می سازد به سوالات زیر پاسخ دهند:چه کسی به سند دسترسی دارد؟ چه کاربرهایی، چه موضوعاتی را ایجاد می کنند؟ چگونه مجوزها به کاربران منتقل شده است؟چه نوع مجوزهایی به افراد خاص تخصیص داده شده است؟۱۱- مدیریت دست یابی بخش متمرکز در بین ناشردر کلیک ویو ۹ و قبل تر از آن، طراحان سند می توانستند، کاربرانی که می توانستند یک سند را باز کنند و ردیف های از سند باز شده را می توانستند ببینند، را کنترل کنند. کلیک ویو ۱۱، قابلیتی برای تعریف و مدیریت کردن یک یا چندین جدول دست یابی بخش مرکزی مستقیما در Qlik View Publisher را پیشنهاد می‌کند. اکنون طراحان سند، می توانند در اسناد خود از یک جدول دست یابی مرکزی استفاده کنند.۱۲- اشیاء پیوندی (linked objects)کلیک ویو ۱۱، مفهومی از اشیاء پیوندی برای مدیریت طرح سند، پیشنهاد می‌کند. اشیاء پیوندی، فرصتی را به کاربران برای ایجاد الگوها (template) و کپی کردن آن‌ها از صفحه ای به صفحه دیگر سند، می دهد.۱۳- توضیحات و برچسب های فراداده (metadata tags & comments)کلیک ویو ۱۱، برچسب های فیلد، توضیحات فیلد، توضیحات جدول، عبارت ها و توضیحات متغیر را پیشنهاد می‌کند. این امکانات به طراحان فرصتی را می دهد که اطلاعات اضافی را به دست آورند( همچون منبع جدول های و فیلدهای استفاده شده)بعلاوه توضیحاتی برای عبارت ها و متغیرها اضافه می کنند.

منبع : روشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!