شورای عالی کار در نشست بعدازظهر امروز چهارشنبه خود حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار را با ۱۸ درصد افزایش نسبت به سالجاری ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تومان تعیین و تصویب کرد.

.

به گزارش مهر، شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در نشست امروز بعدازظهر چهارشنبه خود حداقل دستمزد سال آینده میلیونها کارگر و مشمول قانون کار را تعیین و تصویب کرد.

.
بر پایه این گزارش، حداقل دستمزد سال ۹۱ که باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مختلف کشور اجرا شود، به میزان  ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تومان تعیین و تصویب شد.

.

آخرین حداقل دستمزد در اسفندماه سال ۸۹ به تصویب شورای عالی کار رسیده بود که میزان آن برای اجرا در سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

———————————————————————————————————————

جزئیات کامل افزایش دستمزد ۹۱/ افزایش حقوق سایر سطوح مشخص شد.

 شورای عالی کار در نشست بعدازظهر امروز چهارشنبه علاوه بر افزایش ۱۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۱ ، افزایش سایر سطوح مزدی را ۷ درصد به‌علاوه روزانه ۱۲ هزار و ۹۳ ریال تعیین کرد.

 .

عضو شورای عالی کار در گفتگو با مهر گفت: شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در نشست امروز بعدازظهر چهارشنبه خود که با حضور وزیر کار و امور اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد سال آینده میلیونها کارگر و مشمول قانون کار را تعیین و تصویب کرد.

 .

 

سید حمزه درواری افزود: بر پایه این گزارش، حداقل دستمزد سال ۹۱ که باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مختلف کشور اجرا شود، به میزان ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تعیین و تصویب شد. آخرین حداقل دستمزد در اسفندماه سال ۸۹ به تصویب شورای عالی کار رسیده بود که میزان آن برای اجرا در سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

 .

وی اظهارداشت: در همین حال، بن نقدی کارگری هم از ۲۸ به ۳۵ هزار تومان افزایش یافت، ضمن اینکه پایه سنواتی روزانه ۲۵۰ تومان تعیین شد. براساس مصوبه شورای عالی کار، میزان افزایش دستمزد سایر سطوح درآمدی ۷ درصد به اضافه روزانه ۱۲ هزار و ۹۳ ریال تعیین شد.

.

عضو شورای عالی کار اعلام کرد: در این جلسه حق مسکن ۱۰ هزار تومان، حق اولاد برای دو نفر ۷۷ هزار و ۹۴۰ تومان و حداقل دریافتی هر کارگر در مجموع ۵۱۲ هزار و ۶۴۰ تومان توافق شد.

 .

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود به شورای عالی کار، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه امسال را ۲۶٫۵ درصد اعلام کرده بود.

 .

پیشنهاد غیر رسمی دولت در این جلسه افزایش حدود ۱۸ درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران بود. البته پیشنهاد کارگران افزایش ۴۲ درصدی و کارفرمایان افزایش ۱۲ درصد حداقل دستمزد سال آینده بود که در نهایت بر سر افزایش ۱۸ درصدی آن در جلسه بعدازظهر امروز شورای عالی کار توافق شد.

 .

 

در همین حال، نمایندگان کارفرمایان در این جلسه با انتقاد از واردات بی رویه کالا به کشور، تضعیف تولید داخلی را نتیجه این امر عنوان و اعلام کردند که به همین دلیل، توانایی افزایش بیش از حد دستمزد برای سال آینده را ندارند.

 .

نمایندگان کارگران هم در این جلسه اصرار و تاکید داشتند که ماده ۴۱ قانون کار – افزایش دستمزدها براساس نرخ تورم و سبد معشیتی خانوار – به صورت دقیق اجرا شود.

 .

 

نمایندگان کارگران برخلاف نظر کارفرمایان می‌گویند سهم هزینه‌های دستمزد از کل هزینه های کارفرمایان تنها ۸ درصد است. برهمین اساس، ادعای عدم توانایی کارفرمایان برای افزایش مزد ۹۱ غیرواقعی است.

منبع : accpress.com

برچسب‌ها: اعلام نرخ حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده, جزئیات کامل افزایش دستمزد, وبلاگ بده بستون, منبع جامع مدیریت مالی, نرخ افزایش دستمزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!