Business-Intelligence-702x1024

داستان مدیریتی

هنگامی ‌که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد، با مشکل کوچکی روبرو شد. آنها دریافتند که خودکارهای موجود در فضای بدون ‌جاذبه کار نمی‌کنند.

  (جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمی‌یابد و روی سطح کاغذ نمی‌ریزد.)

برای حل این مشکل آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب‌کردند. تحقیقات بیش‌از یک دهه طول‌کشید، ۱۲میلیون دلار صرف شد و درنهایت آنها خودکاری طراحی‌کردند که در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیر آب کار می‌کرد، روی هر سطحی حتی کریستال می‌نوشت و از دمای زیرصفر تا ۳۰۰ درجه‌ سانتیگراد کار می‌کرد.

  روسها راه‌حل ساده‌تری داشتند:

آنها از مداد استفاده کردند!

خیلی اوقات راه حل مسائل و مشکلات، به همین سادگی است. در خصوص مشکلاتی که در سازمان ها وجود دارد هم اغلب آنقدر بر روی مشکل تمرکز می کنیم که خود راه حل گم می شود.

بارها برایم این اتفاق افتاده است که کارمندی یک موضوع را مطرح کرده است برایم و وقتی با آن مواجه می شدم، می دیدم که موضوع اصلا نیاز به وقت گذاشتن هم نداشت. گاهی به جای صرف هزینه زیاد جهت تغییر یک سیستم، با یک راه حل ابتکاری ساده و کم هزینه، کلی صرفه جویی می کنی.

راه حلی که من بهش رسیدم، هنگامی که مشکلی مطرح می شود، از مطرح کننده بخواهید آن را بنویسد و راه حل پیشنهادی اش را هم بیان کند. این گام ها برای کسانی که مدیران فنی نیستند (یعنی تنها با دانش مدیریت آشنا هستند و از دانش فنی اطلاع ندارند، مانند من) بسیار مناسب است. با کمی گفت و گو با همان متخصصان فنی، می توانید آنها را به سمت توجه به منبع ایجاد کننده مشکل و راه حل درست و حسابی جهت رفع آن، هدایت کنید و اینگونه می توانید متخصصان فنی را که اغلب تفکر سیستمی و مدیریتی ندارند، رهبری کنید. فقط نباید مثل من در پست قبلی، درگیر مشکل بشوید و باید به دنبال راه حل باشید.

منبع : مدیر نت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: Alert: Content is protected !!